Şikayetvar'a şikayet edildiğinde aşağıdaki süreçler gerçekleşir:
- Şikayet Değerlendirmesi: Şikayet, site tarafından incelenir ve hukuki kurallara uygun olup olmadığı kontrol edilir 34.
- Yayınlama: Uygun bulunan şikayetler, en geç 72 saat içinde yayına alınır 4.
- Firmaya Bildirim: Şikayet, ilgili firmaya iletilir ve çözüm üretmesi beklenir 34.
- Yanıt Hakkı: Firmalar, şikayetleri cevaplama ve şikayetçiyle iletişim kurma hakkına sahiptir 34.
- Sonuç Takibi: Şikayetvar, şikayetlerin çözümlenmesi için firmalara bildirimde bulunur ve süreci takip eder 3.
Eğer şikayet kaldırılmazsa, hukuki yollara başvurulabilir; örneğin, sulh ceza hakimliğinden erişim engeli kararı talep edilebilir veya Reklam Kurulu'na başvuru yapılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: