• Buradasın

    Sıfır Atık Belgesi İl Müdürlüğü onayı nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sıfır Atık Belgesi İl Müdürlüğü onayı almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Sıfır Atık Bilgi Sistemi Üzerinden Başvuru: Gerekli bilgi ve belgeler, Sıfır Atık Bilgi Sistemi'ne yüklenir 24.
    2. Değerlendirme: İl müdürlüğü, başvuruyu otuz takvim günü içinde değerlendirir 25.
    3. Eksikliklerin Tamamlanması: Gerekli görülmesi halinde eksik belgeler talep edilir ve bu eksikliklerin otuz takvim günü içinde tamamlanması gerekir 2.
    4. Son Değerlendirme: Eksiklikler tamamlandıktan sonra başvuru tekrar değerlendirilir 2.
    5. Belgenin Düzenlenmesi: Başvuru uygun bulunursa, temel seviyede Sıfır Atık Belgesi düzenlenir 25.
    Başvuru sırasında herhangi bir eksiklik veya yanlış bilgi tespit edilirse, belge başvurusu reddedilir 25.
    Sıfır Atık Belgesi almak için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından onaylanmış yetkin firmalarla işbirliği yapılması önerilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sıfır Atık Belgesi için nereye girilir?

    Sıfır Atık Belgesi başvurusu, Sıfır Atık Bilgi Sistemi (SABS) üzerinden yapılır. Başvuru adımları: 1. Yazılım kaydı: Kurum/kuruluş yetkilisi, ecbs.cevre.gov.tr sitesi üzerinden firma ve tesis kaydı gerçekleştirir. 2. Vatandaş girişi: e-devlet şifresi ile giriş yapılır. 3. Form doldurma: Sistemden oluşturulan form doldurulup il müdürlüğüne iletilir. 4. Onay ve ekleme: İl müdürlüğünce onaylandıktan sonra SABS'ye giriş yapılıp "TESİS" arayüzünden eklenir. Başvuru sırasında, kurulan sisteme ilişkin bilgi ve belgelerin Sıfır Atık Bilgi Sistemi'ne yüklenmesi gereklidir.

    Sıfır atık belgesi kaç yıl geçerli?

    Sıfır atık belgeleri 5 yıl geçerlidir. Belge alma yükümlülüğü bulunan yerler, belgenin geçerlilik süresi dolmadan üç ay önce belgenin yenilenmesi için başvuruda bulunmalıdır.

    Sıfır Atık Projesi'ne kimler başvurabilir?

    Sıfır Atık Projesi'ne aşağıdaki kurum ve işletmeler başvurabilir: Kamu kurum ve kuruluşları; Organize sanayi bölgeleri; Havalimanları ve limanlar; İş merkezi ve ticari plazalar (100 ve üzeri ofis/büro kapasiteli); Alışveriş merkezleri (5000 metrekare ve üzeri); ÇED Yönetmeliği'nin Ek-1 listesinde yer alan sanayi tesisleri; Eğitim kurumları ve yurtlar (250 ve fazla öğrencisi bulunanlar); 100 oda ve üstü konaklama kapasiteli işletmeler; Sağlık kuruluşları (100 yatak ve üzeri kapasiteli). Ayrıca, sıfır atık yönetim sistemini kurmak isteyen tüm bina ve yerleşkeler de projeye başvurabilir.

    Temel seviyede sıfır atık belgesini kimler alabilir?

    Temel seviyede sıfır atık belgesini, sıfır atık yönetim sistemini kuran, işleten ve bu çalışmayı belgelendirmek isteyen bina ve yerleşkeler ile mahalli idareler alabilir. Temel seviyede sıfır atık belgesi almak zorunda olan yerler: il belediyeleri ve nüfusu elli binin üzerindeki ilçe belediyeleri; organize sanayi bölgeleri; alışveriş merkezleri; havalimanları; tren ve otobüs terminalleri; limanlar; 50 oda ve üstü konaklama kapasiteli işletmeler. Diğer yerler ise talep etmeleri halinde temel seviyede belge almak için müracaatta bulunabilir.

    Otel için sıfır atık belgesi nasıl alınır?

    Oteller için sıfır atık belgesi almak amacıyla izlenmesi gereken adımlar: 1. Çalışma ekibinin oluşturulması. 2. Planlama yapılması. 3. Eğitim verilmesi ve uygulamaya geçilmesi. 4. İzleme, kayıt tutulması ve iyileştirme faaliyetleri. 5. Başvuru yapılması. Başvuru esnasında, kurulan sisteme ilişkin sıfır atık bilgi sistemi üzerinden talep edilen bilgi ve belgelerin sunulması zorunludur. Sıfır atık belgesi almak için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından onaylanmış yetkin firmalarla işbirliği yapılması önerilir.

    Sıfır atık stratejik belgesi nedir?

    Sıfır Atık Stratejik Belgesi, bir işletmenin üretim, tüketim, hizmet ve satış süreçlerindeki atık oluşum sebeplerinin gözden geçirilerek oluşumlarının önlenmesi veya azaltılması, atıkların yeniden kullanıma öncelik verilerek kaynağında ayrı biriktirilmesi, etkin toplama sisteminin kurulması, geri dönüşüm ve geri kazanımının sağlanarak bertarafa gönderilecek atık miktarının azaltılmasını kapsayan bir yaklaşımdır. Sıfır Atık Belgesi, bu yönetim sistemini kuran işletmelere Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından verilen, temel, gümüş, altın ve platin olmak üzere dört seviyede düzenlenen bir belgedir. Sıfır Atık Yönetmeliği, sıfır atık yönetim sisteminin kurulmasına, izlenmesine ve belgelendirilmesine ilişkin genel ilke ve esasları belirler.

    Sıfır Atık Belgesi almak kaç gün sürer?

    Sıfır Atık Belgesi almak için başvuru yapıldıktan sonra il müdürlüğü tarafından yapılan değerlendirme ve yerinde incelemeler dahil toplam süre, yaklaşık 60 gündür. Başvuru sonrası il müdürlüğü değerlendirmesi 30 takvim günü sürer. Gerekli görülmesi halinde yapılan yerinde incelemeler 30 takvim günü daha ekleyebilir. Eksikliklerin giderilmesi durumunda bu süre yeniden başlayabilir.