Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Oteller için sıfır atık belgesi almak amacıyla izlenmesi gereken adımlar:
- Çalışma ekibinin oluşturulması 25. Sıfır atık yönetim sisteminin kurulumundan uygulanmasına ve izlenmesine kadar olan süreci takip edecek sorumlu kişi veya kişiler ile çalışma ekipleri oluşturulur 25.
- Planlama yapılması 25. Uygulanacak sıfır atık yönetim sisteminin en etkin şekilde yapılandırılması için, uygulamaya geçmeden önce yapılacaklara ilişkin planlama yapılır 25.
- Eğitim verilmesi ve uygulamaya geçilmesi 25. Uygulamaya geçilmeden önce eğitim faaliyetleri yapılır ve sistem uygulanmaya başlanır 25.
- İzleme, kayıt tutulması ve iyileştirme faaliyetleri 25. Düzenli aralıklarla uygulamanın gerçekleştirilmesine ilişkin izleme çalışmaları yürütülür 25. Aksayan hususlar için önlemler alınır ve gerekirse güncelleme yapılır 25.
- Başvuru yapılması 4. Belirlenen kriterlere uygun olarak sıfır atık yönetim sistemini kuran bina ve yerleşkeler ile belediyeler, temel seviyedeki sıfır atık belgelerini almak için başvuru yapar 24. Başvurular, sıfır atık bilgi sistemi üzerinden çevre görevlisi tarafından yapılır 24.
Başvuru esnasında, kurulan sisteme ilişkin sıfır atık bilgi sistemi üzerinden talep edilen bilgi ve belgelerin sunulması zorunludur 24. Yapılan başvurular, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından değerlendirmeye alınır 24.
Sıfır atık belgesi almak için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından onaylanmış yetkin firmalarla işbirliği yapılması önerilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: