Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamlarda özdenetim, Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) tarafından sağlanır 13. RÖK, Türkiye’deki reklam mecralarında yayınlanan reklamların Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’na uygunluğu hakkında karar verir 3.
Özdenetimin sağlanmasında bazı yöntemler:
- Şeffaflık: Tüketicilerin bir mesajı alırken veya reklamverenle iletişime geçerken üstleneceği maliyetler açıkça belirtilir 1.
- Düzeltme ve durdurma: Yanıltıcı reklamlar için düzeltme veya yayının durdurulması istenir 3.
- Eğitim ve tanıtım: Özdenetim anlayışının benimsenmesi için eğitim ve tanıtım çalışmaları yapılır 3.
- Şikayetlerin değerlendirilmesi: Yanıltıcı reklamlarla ilgili tüketici şikayetleri ve reklam kurumları arasındaki şikayetler değerlendirilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: