Buradasın
Proje başlatma belgesi nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Proje başlatma belgesi hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- İş Gerekçesi ve Fayda Yönetim Planı: Belgenin temelini oluşturacak iş gerekçesi ve fayda yönetim planı hazırlanır 2.
- Girdilerin Toplanması: İş gerekçesi, fayda yönetim planı, anlaşmalar, çevresel işletme faktörleri ve organizasyonel süreç varlıkları toplanır 2.
- Belgenin Oluşturulması: Toplanan bilgiler ışığında proje başlatma belgesi hazırlanır 2.
- Onay ve Yayın: Belge, proje sponsoru tarafından onaylanır ve yayınlanır 25.
Proje başlatma belgesinde yer alması gereken bazı temel unsurlar:
- projenin amacı ve kapsamı 25;
- hedefler ve başarı kriterleri 25;
- atanan proje yöneticisi ve yetki seviyesi 25;
- önemli paydaşlar 25;
- yüksek seviyeli riskler 5;
- kilometre taşları ve bütçe tahminleri 25.
Proje başlatma belgesi hazırlanırken, belgenin kısa ve anlaşılır olmasına dikkat edilmeli, detaylara fazla yer verilmemelidir 2. Ancak gerektiğinde detay bilgiler eklenerek kavramlar daha anlaşılır hale getirilebilir 2.
Proje başlatma belgesi hazırlama süreci hakkında daha fazla bilgi almak için Pluralsight platformunda sunulan "Entegrasyon Yönetimi Eğitimi" gibi kaynaklardan yararlanılabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: