MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) aşağıdaki işlevleri yerine getirir: 1. Ticari işlemlerin dijital ortamda yürütülmesi: Şirketlerin kuruluş, değişiklik ve terkin işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasını sağlar. 2. Ticaret sicil kaydının güvenli depolanması: Tescil ve ilan edilmesi gereken içeriklerin elektronik ortamda saklanmasını ve sunulmasını sağlar. 3. Kamu kurumlarının tek noktadan erişimi: Tüzel veya gerçek kişilerin sisteme kayıtlı olup olmadığının tespitini ve ticaret sicil kaydına ilişkin tüm verilere erişimi kolaylaştırır. 4. Denetim ve raporlama: İşlemlerin takibini yaparak denetlemeyi kolaylaştırır ve doğru analizlerin yapılmasını sağlar. 5. Uluslararası standartlarla uyum: Şirket bilgilerinin uluslararası standartlarla uyumlu hâle getirilmesini mümkün kılar.