• Buradasın

    Meb aile yardımı dilekçesi nereye verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB aile yardımı dilekçesi, e-Devlet Kapısı üzerinden verilebilir 15. Bunun için:
    1. e-Devlet sistemine giriş yapılır 1.
    2. Kurum listesinden Maliye Bakanlığı sekmesi tıklanır ve "Kamu Personeli Aile Bilgileri Bildirim Sistemi" seçilir 1.
    3. Açılan ekranda "Uygulamaya Git" butonuna tıklanır ve yönlendirme sayfasının ardından bildirim ekranı açılır 1.
    Ayrıca, ikametgâhın bulunduğu yerdeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma (SYD) Vakfına giderek veya posta yoluyla dilekçe göndererek de başvuru yapılabilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-devletten yardım başvurusu nasıl yapılır?

    E-Devlet üzerinden yardım başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet sistemine giriş yapma. turkiye.gov.tr adresine gidilir. T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile giriş yapılır. 2. Arama çubuğunu kullanma. Arama çubuğuna "Sosyal Yardım Başvuru Hizmeti" veya "Aile Destek Programı Başvurusu" yazılır. 3. Başvuru sayfasına ulaşma. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına ait ilgili sayfaya gidilir. 4. Başvuru formunu doldurma. Formda istenen kimlik bilgileri, ikametgah ve hane gelir durumu gibi bilgiler doğru ve eksiksiz şekilde doldurulur. 5. Başvuruyu tamamlama. Form onaylanarak gönderilir. Başvuru sonrasında yerleşim yerindeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından değerlendirme yapılır ve başvuru e-Devlet üzerinden takip edilebilir. e-Devlet üzerinden başvurulabilecek bazı sosyal yardım programları şunlardır: şartlı eğitim ve sağlık yardımları; engelli ve yaşlı yardımları; doğum yardımı; elektrik tüketim desteği. Yardım programlarına başvuru yapabilmek için Türkiye'de ikamet etme, adres gizliliğinin kesilmemesi ve son 15 gün içinde hanedeki diğer sosyal yardımları almamış olma gibi koşullar bulunmaktadır. e-Devlet üzerinden yapılan başvuruların takibi ve sonuç bilgisi mobil uygulama üzerinden de öğrenilebilir.

    Aile yardımı bildirim formu nereye verilir?

    Aile yardımı bildirim formu, personelin kadrosunun bulunduğu birime verilir. Ayrıca, maaşları KBS’den yapılan personel, aile yardımı ve aile durumu bildirimlerini e-devlet üzerindeki Kamu Personeli Aile Bilgileri Bildirim Sistemi (KAPBİS) üzerinden de yapabilir. Aile yardımı bildirim formu, işe yeni giriş yapmış sigortalılara veya devlet memurlarına insan kaynakları (İK) tarafından verilebilir.

    Aile yardımı dilekçesi nasıl yazılır?

    Aile yardımı dilekçesi yazmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Aile Yardımı Bildirim Formu doldurulmalıdır. 2. Formda yer alması gereken bilgiler: Bildirimi verenin T.C. kimlik numarası, dairesi, görevi; Ödemeyi yapacak muhasebe biriminin adı; Eşin adı, soyadı, T.C. kimlik numarası, evlenme tarihi, iş durumu; Çocukların adı, T.C. kimlik numarası, doğum tarihi, cinsiyeti; Çocukların öğrenim durumu ve kendilerine burs verilip verilmediği. 3. Formun son sayfasında, düzenlenen bildirimin hususları ve düzenleyicinin imzası yer almalıdır. Aile yardımı dilekçesi örnekleri ve detaylı bilgi için T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın "Formlar" bölümüne başvurulabilir.