• Buradasın

    Maden Kanununda yapılan değişiklikler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maden Kanununda yapılan bazı değişiklikler şunlardır:
    1. UMREK Koduna Uygun Raporlama: 7501 sayılı kanun ile UMREK koduna uygun raporlama zorunluluğu sadece IV. Grup madenler için devam ettirilmiş, diğer grup madenler için ise gönüllülük esasına dayanmıştır 13.
    2. Buluculuk Hakkı: Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü (MTA), bulduğu madenler için UMREK koduna göre rapor hazırlama şartı aranmaksızın, hazırladığı raporlara dayanarak buluculuk hakkı kazanacaktır 1.
    3. YEKA Alanları: Kıyı Kanunu uyarınca YEKA alanı olabilecek alanlar genişletilmiş, denizler, baraj gölleri, suni ve tabii göllerde yenilenebilir enerji üretim santrali kurulmasına imkan tanınmıştır 13.
    4. Fiyatlandırma: YEKA yarışmalarında oluşan fiyat veya bedel, yarışma şartnamesinde belirlenecek süre boyunca YEK Destekleme Mekanizması (YEKDEM) kapsamına alınacaktır 13.
    5. Doğal Gaz Sıvılaştırılması: Doğal gazın sıvılaştırılması bir piyasa faaliyeti olarak eklenmiş ve bu faaliyeti gerçekleştirecek tesislerin EPDK'dan lisans alması zorunlu hale getirilmiştir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maden Kanunu 7 madde nedir?

    Maden Kanunu'nun 7. maddesi, devlet memurlarının maden arama ve işletme hakkı iktisap edemeyeceğini düzenler. Ayrıca, bu madde kapsamında: - Maden arama ve işletme hakkını haiz iken memur olanlar, memuriyete intisaplarından itibaren altı ay zarfında bu haklarını devretmeye mecburdurlar. - Takaddüm hakkının devri, 40. maddedeki usule tabidir.

    3213 sayılı maden kanunu nedir?

    3213 sayılı Maden Kanunu, madenlerin aranması, işletilmesi, üzerinde hak sahibi olunması ve terk edilmesi ile ilgili esas ve usulleri düzenler. Kanunun bazı maddeleri: Amaç: Madenlerin milli menfaatlere uygun olarak kullanılmasını sağlar. Madenler: Yer kabuğunda ve su kaynaklarında tabii olarak bulunan, ekonomik ve ticari değeri olan maddeleri kapsar. Ruhsatlandırma: Madenler, I. Grup, II. Grup, III. Grup, IV. Grup ve V. Grup olarak beş kategoriye ayrılır ve buna göre ruhsatlandırılır. Kısıtlamalar: Madencilik faaliyetleri ile ilgili kısıtlamalar ancak kanunla yapılabilir. Kamu yararı: Madencilik faaliyetleri ile kamu yararı niteliği taşıyan yatırımların birbirlerini engellemesi durumunda, ilgili Bakanlığın uygun görüşü alınarak Bakanlık tarafından karar verilir.

    Maden devlet hakkı nasıl hesaplanır?

    Maden devlet hakkı, çıkarılan madenin ocak başındaki fiyatından hesaplanır. Hesaplama yöntemi şu şekildedir: 1. Emsal Fiyatın Belirlenmesi: Maden İşleri Genel Müdürlüğü tarafından her maden için ayrı ayrı belirlenen emsal fiyat listesi ilan edilir. 2. Ocak Başı Satış Bedeli: Ruhsat sahibi tarafından beyan edilen ocak başı satış fiyatı, bakanlık tarafından denetlenir ve eksik beyanlar tamamlattırılır. 3. Devlet Hakkı Oranı: Devlet hakkı oranları, madenin grubuna göre değişir (örneğin, I. Grup madenler için %1, IV. Grup madenler için %4). 4. Ödeme: Devlet hakkı, her yıl haziran ayının son gününe kadar ruhsat sahibi tarafından ödenir.

    Maden kanunu 75 madde nedir?

    Maden Kanunu'nun 75. maddesi, ruhsat sahiplerinin her yıl Nisan ayı sonuna kadar bir önceki yıl gerçekleştirdikleri işletme faaliyetleri ile ilgili olarak satış bilgi formunu doldurarak Genel Müdürlüğe vermeleri gerektiğini düzenler. Bu form, her işletme izni için ayrı ayrı hazırlanmalıdır.

    Maden Kanunu'na göre maden grupları nelerdir?

    Maden Kanunu'na göre madenler beş ana gruba ayrılır: 1. I. Grup Madenler. 2. II. Grup Madenler. 3. III. Grup Madenler. 4. IV. Grup Madenler. 5. V. Grup Madenler.

    Maden Kanunu'na göre hangi madenler devletindir?

    Maden Kanunu'na göre aşağıdaki madenler devletindir: 1. Bor. 2. Demir. 3. Krom. 4. Taşkömürü. 5. Linyit. Ayrıca, anayasal düzenlemeye göre tabiî servetler ve kaynaklar da devletin hüküm ve tasarrufu altındadır.

    Maden hakları neden kamu hukukuna tabidir?

    Maden hakları, yer altı kaynaklarının devletin hüküm ve tasarrufu altında olması nedeniyle kamu hukukuna tabidir. Bu kaynakların özel kişilere ruhsat yoluyla devredilebilmesi, mutlak mülkiyet değil; belli sınırlar ve yükümlülükler içinde bir kullanım hakkı olarak değerlendirilmektedir.