• Buradasın

    Logo şikayet nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Logo şikayetini yapmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
    1. Türk Patent ve Marka Kurumu'na Başvuru: Logo şikayetini, logonun izinsiz kullanılması durumunda, Türk Patent ve Marka Kurumu'na yaparak hukuki süreç başlatabilirsiniz 12.
    2. İhtarname Gönderme: İzinsiz kullanımı fark ettiğinizde, ilgili kişiye veya kuruma bir ihtarname göndererek izinsiz kullanımın durdurulmasını ve zararların tazmin edilmesini talep edebilirsiniz 1.
    3. Mahkemeye Başvuru: Eğer izinsiz kullanım devam ederse, hukuki yollara başvurarak tazminat davası açabilirsiniz 1.
    Ayrıca, logonun tescilli olması durumunda, logonun sahibi olarak, tescilli logonun izinsiz kullanımına karşı doğrudan şikayette bulunma hakkınız da vardır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Şikayet nasıl yapılır?

    Şikayet yapma süreci farklı alanlara göre değişiklik gösterebilir: 1. Tüketici Şikayetleri: - İlk adım, satıcı veya hizmet sağlayıcı ile iletişime geçerek sorunun çözülmesini talep etmektir. - Eğer bu aşamada sonuç alınamazsa, Tüketici Hakem Heyetine başvurulabilir. - Ayrıca, Ticaret Bakanlığı'nın Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'ne de şikayette bulunulabilir. - Şikayet dilekçesi hazırlanırken, olayın tüm ayrıntıları, talepler ve kanıtlar belirtilmeli ve gerekli deliller eklenmelidir. 2. Suç Şikayetleri: - Kolluk makamlarına (polis, jandarma) veya Cumhuriyet Başsavcılığına başvurulabilir. - Şikayet süresi 6 aydır; bu süre içinde şikayette bulunulmadığı takdirde soruşturma ve kovuşturma yapılamaz. 3. Online Alışveriş Şikayetleri: - Online Dispute Resolution (ODR) platformları, tüketici ve satıcılar arasında sınır ötesi uyuşmazlıkları çözmek için kullanılabilir.