• Buradasın

    Kvk'ya göre belediyeler ne yapmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KVKK'ya göre belediyeler şu adımları atmalıdır:
    1. KVKK Uyum Çalışmaları: Belediye başkanlığı kararı ile KVKK uyum çalışmaları başlatılmalıdır 1.
    2. KVKK Koordinatörü Atanması: Belediye başkan yardımcılarından biri "KVKK uyum koordinatörü" olarak görevlendirilmelidir 1.
    3. KVKK Komitesi Oluşturulması: İK, bilgi işlem, hukuk müşavirliği, halkla ilişkiler ve sosyal işlerden sorumlu müdürlerin yer aldığı bir KVKK komitesi kurulmalıdır 1.
    4. Kişisel Verilerin Sınıflandırılması: Belediyedeki kişisel veriler incelenmeli, kategorize edilmeli ve bir envanter çıkarılmalıdır 14.
    5. Aydınlatma Yükümlülüğü: Veri sahiplerinin haklarını bilgilendirmek için aydınlatma metinleri hazırlanmalıdır 24.
    6. Teknik ve İdari Tedbirler: Kişisel verilerin güvenliğini sağlamak için teknik ve idari tedbirler alınmalıdır 34.
    7. Veri Sorumluları Siciline Kayıt: Veri Sorumluları Sicili'ne (VERBİS) kayıt yaptırılmalıdır 34.
    Bu adımlar, belediyelerin kişisel verilerin işlenmesi, saklanması ve paylaşılması süreçlerinde yasal düzenlemelere uyum sağlamalarını sağlar.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Belediyelerin yetkileri hangi kanunla sınırlandırılmıştır?

    Belediyelerin yetkileri, 5393 sayılı Belediye Kanunu ile sınırlandırılmıştır.

    Belediyede hangi yenilikler yapılabilir?

    Belediyelerde yapılabilecek bazı yenilikler şunlardır: 1. Süreç Optimizasyonu ve Yalın Yönetim: Verimsiz süreçlerin belirlenmesi ve ortadan kaldırılması, Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) gibi teknolojilerin kullanılması. 2. Modern Teknolojilerin Kullanımı: Büyük veri, yapay zeka ve Nesnelerin İnterneti (IoT) gibi teknolojilerin hizmet ve yönetim alanında kullanılması. 3. Müşteri Odaklılık: Müşteri ilişkileri yönetimine (CRM) yatırım yapılması, veri analitiği ile müşteri tercihlerinin anlaşılması ve hizmetlerin iyileştirilmesi. 4. Çevik Çalışma Yöntemleri: Scrum veya Kanban gibi çevik proje yönetimi yöntemlerinin benimsenmesi, projelerin daha küçük ve yönetilebilir adımlarla uygulanması. 5. Sürdürülebilirlik ve KSS: Çevresel ayak izini azaltmak için enerji yönetim sistemlerinin getirilmesi, e-devlet tekliflerinin genişletilmesi. 6. Dijital Katılım ve Şeffaflık: Vatandaşların karar alma süreçlerine dahil edilmesi, dijital demokrasi platformlarının oluşturulması. 7. Mali Yönetim: Bütçe kontrolü, karlılık analizleri ve stratejik yatırımlara önem verilmesi.

    Belediyelerin gelir kaynakları nelerdir?

    Belediyelerin gelir kaynakları şunlardır: 1. Yerel Vergiler: Emlak vergisi, belediye vergisi, çevre temizlik vergisi gibi yerel vergiler. 2. Harçlar: Park kullanımı, yolların kullanımı, evlilik ve ölüm gibi resmi işlemler için alınan ücretler. 3. Devlet Yardımları: Merkezi yönetim tarafından yerel yönetimlere aktarılan bütçe katkıları. 4. Kira ve Satış Gelirleri: Taşınmaz malların kira, satış ve başka suretle değerlendirilmesinden elde edilen gelirler. 5. Hizmet Karşılığı Ücretler: Belediye meclisi tarafından belirlenen tarifelere göre tahsil edilen ücretler. 6. Faiz ve Ceza Gelirleri: Faiz ve ceza uygulamalarından elde edilen gelirler. 7. Bağışlar: Kamu ve özel kesim ile sivil toplum örgütlerinden gelen bağışlar. 8. Girişim, İştirak ve Faaliyetler: Belediye tarafından yapılan girişim, iştirak ve faaliyetlerden sağlanan gelirler.

    Belediyelere hangi yetkiler devredildi?

    Belediyelere devredilen yetkiler arasında şunlar bulunmaktadır: 1. Kentsel dönüşüm ve gelişim alanı ilanı: Belediyelerin bu konudaki yetkileri Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na devredilmiştir. 2. Gecekondu, kıyı alanları ve tesisler: Bu alanlarda yapılacak iyileştirme ve dönüşüm uygulamalarında belediyelerin yetkileri bakanlığa aktarılmıştır. 3. Enerji santralleri: Güneş ve rüzgar enerji santralleri yapı denetiminden muaf tutulmuştur. 4. Özel yetkiler: Türkiye Çevre Ajansı'na "şirketlere ortak olma" yetkisi verilmiştir. 5. Mezarlık hizmetleri: Mezarlık alanlarının tespiti ve mezarlıkların işletilmesi yetkileri de belediyelerden alınmıştır.

    Belediyelerin yetkileri neden kısıtlandı?

    Belediyelerin yetkilerinin kısıtlanmasının birkaç nedeni vardır: 1. Kaçak Yapılaşmanın Önüne Geçmek: Yapılan düzenlemelerle, ruhsatsız veya imar mevzuatına aykırı yapılara ilişkin yıkım işlemlerinde yetki Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na verilerek, kaçak yapılaşmanın engellenmesi amaçlanmıştır. 2. Yapı Denetimini Artırmak: Yapı denetimi ve plan değişiklikleriyle elde edilen değer artışından kamu payı alınarak, yapı denetiminin daha etkin hale getirilmesi hedeflenmiştir. 3. Merkezi Otoritenin Kontrolünü Artırmak: Bazı yetkilerin bakanlık ve TOKİ'ye devredilmesiyle, yerel yönetimlerin idari özerkliği kısıtlanmış ve merkezi otoritenin kontrolü güçlendirilmiştir.

    Belediyeleri kim denetler?

    Belediyeleri iki farklı bakanlık denetler: 1. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, belediyelerin şehir planlaması, trafik düzenlemeleri ve kamu düzeni gibi konularda denetim yapar. 2. İçişleri Bakanlığı, belediyelerin idari işlemlerini ve mali hariç diğer faaliyetlerini denetler.