Buradasın
Kimlik bilgileri arşivde kaç yıl saklanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kimlik bilgilerinin arşivde kaç yıl saklandığına dair bilgi, farklı kaynaklara göre değişiklik göstermektedir:
- Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Arşiv Daire Başkanlığı'na göre, kimlik bilgileri ve nüfus olaylarına ilişkin kayıtlar, 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu'nun 9. maddesi gereğince ancak yetkili nüfus müdürlüklerinin ve mahkemelerin talebi halinde arşivden çıkarılabilmektedir 1. Vatandaşların yaptığı müracaatlarda ise sadece yazılı bilgi verilmekte, belgeler gönderilmemektedir 1.
- Adli Kolluk'a göre, parmak izi ve fotoğraf gibi kişisel veriler, suçların önlenmesi amacıyla Devlet arşivinde seksen yıl saklanır 4. Kişi ölürse, bu süre ölüm tarihinden itibaren on yıl daha uzatılır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: