Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu yönetiminde temel kavramlar şunlardır:
- Kamu Yönetimi: İktidarın, bireyleri ve hizmetleri bir araya getirerek hedeflere ulaşma sürecidir 2.
- Kamu Politikası: Hükümetlerin sosyal, ekonomik veya çevresel sorunlara yanıt olarak geliştirdiği strateji ve eylemler bütünüdür 1.
- Yönetim Teorileri: Kamu yönetimi uygulamalarına yön veren klasik, insan ilişkileri, sistem teorileri ve yeni kamu yönetimi yaklaşımı gibi teorilerdir 1.
- Etkinlik ve Verimlilik: Belirlenen hedeflere ulaşma derecesi ve mevcut kaynakların en iyi şekilde kullanılarak hedeflere ulaşma oranıdır 1.
- Kamu Hizmetleri: Sağlık, eğitim, ulaşım, güvenlik gibi alanlarda topluma sunulan hizmetlerdir 1.
- Yerel Yönetim: Halkın karar organlarını doğrudan seçtiği, idari ve mali özerkliği olan demokratik bir kuruluştur 2.
- Kamu Görevlisi: Kamusal faaliyetin yürütülmesine katılan kişidir 2.
- Norm Düzeni: Anayasa, kanunlar, tüzükler ve idari kararlardan oluşan kurallar bütünüdür 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: