• Buradasın

    Kamu Personel Başkanlığı nereye bağlıdır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devlet Personel Başkanlığı, 9 Temmuz 2018 tarihine kadar Başbakanlığa bağlıydı 13.
    Ancak, bu tarihten itibaren yayımlanan 703 sayılı KHK ile kapatılarak tüm görevleri diğer kurumlara devredilmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu kurumlarına personel alımı nasıl yapılır?

    Kamu kurumlarına personel alımı genellikle aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir: 1. İlanların Takip Edilmesi: Kamu personeli alımı ilanları, Devlet Personel Başkanlığı (DPB), Resmi Gazete ve ilgili kamu kurumlarının resmi web sitelerinde yayınlanır. 2. KPSS'ye Giriş: Memur adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavı'na (KPSS) girmesi gerekmektedir. 3. Başvuru İşlemleri: Adaylar, başvuru sürecinde kendilerinden istenen belgeleri ilgili kurumlara elektronik ortamda veya fiziki olarak teslim etmelidir. 4. Sınavlar ve Mülakatlar: Bazı kurumlar, KPSS puanı dışında yazılı ve sözlü sınavlar da yapabilir. 5. Yerleştirme ve Atama Süreci: Başvurusu kabul edilen ve sınavlarda başarılı olan adaylar, KPSS puanlarına ve tercih sıralarına göre yerleştirilir.

    Devlet Personel Başkanlığı ne iş yapar?

    Devlet Personel Başkanlığı (DPB), kamu personel yönetiminin düzenlenmesi ve geliştirilmesi ile ilgili çeşitli görevleri yerine getirir. Bu görevler arasında: Personel statüsünün tespiti: Kamu personelinin hukuki ve mali statüsünün esaslarını belirlemek ve bu konularda gerekli düzenlemeleri yapmak. Personel planlaması: Kamu kuruluşlarında personel planlaması yapılması ve uygulanmasına yardımcı olmak. Eğitim programları: Kamu personelinin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim ve yetiştirilmeleri ile ilgili çalışmalar yapmak. Kadro düzenlemeleri: Kadro ve ünvan standardizasyonu, iş analizleri yaparak kurumlardaki kadroların hizmet icaplarına uygun seviyede tutulmasını sağlamak. İstatistik ve kayıt tutma: Kamu personeli ile ilgili istatistiki bilgileri toplamak ve merkezi personel kayıtlarını tutmak. Koordinasyon ve uyum: Personel rejimleri arasında uyum ve dengeyi sağlamak, uygulamalarda görülecek aksaklıkları gidermek.

    Kamu kurum ve kuruluşları nasıl bulunur?

    Türkiye'deki kamu kurum ve kuruluşlarını bulmak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: 1. e-Devlet Kapısı: Bu platformda, temel yasama, yürütme ve yargı kurumlarına ve özel kuruluşlara ait bilgilere ulaşabilirsiniz. 2. yunus.hacettepe.edu.tr: Bu sitede, T.C.'deki kamu kurum ve kuruluşlarının listelerine ve web sitelerine bağlantılar bulunmaktadır. 3. kamuhizmeti.com.tr: Bu sitede, kamu tüzel kişiliğine sahip kuruluşların türleri ve fonksiyonları hakkında bilgi verilmektedir. 4. idare.gen.tr: Bu sitede, kamu tüzel kişileri ve kamu kurumları hakkında hukuki bilgiler bulunmaktadır.