Buradasın
Kamu kurumlarında ünvan kullanımı nasıl olmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu kurumlarında ünvan kullanımı, Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik'e göre belirlenmelidir 12.
Bazı ünvan kullanım kuralları:
- Öğrenim düzeyi: Müdür, şube müdürü gibi üst düzey görevler için en az dört yıllık yüksek öğrenim; programcı ve şef gibi görevler için ise en az iki yıllık yüksek öğrenim şartı aranır 12.
- Hizmet süresi: Görevde yükselme atamalarında, kurumun belirlediği süre kadar alt görevlerde çalışmış olma şartı aranır 12.
- Disiplin ve sicil: Kurumlar, atama yapacakları kadrolar için başvuranlarda aranacak disiplin ve sicil şartlarını özel yönetmeliklerinde belirler 12.
- Sınav şartı: Görevde yükselme veya unvan değişikliği için yazılı ve gerektiğinde sözlü sınavda başarılı olmak gereklidir 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: