• Buradasın

    İYUK yenileme dilekçesi nereye verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İdari Yargılama Usulü Kanunu (İYUK) kapsamında yenileme dilekçesi, Danıştay veya ait olduğu mahkeme başkanlıklarına veya bu yerlere gönderilmek üzere idare veya vergi mahkemesi başkanlıklarına verilebilir 123.
    Ayrıca, idare veya vergi mahkemesi bulunmayan yerlerde asliye hukuk hakimliklerine veya yabancı memleketlerde Türk konsolosluklarına da başvuru yapılabilir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İYUK 53 yenileme süresi ne zaman başlar?

    2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun (İYUK) 53. maddesine göre, yargılamanın yenilenmesi süresi, dayanılan sebebin istemde bulunan yönünden gerçekleştiği tarihi izleyen günden başlatılarak hesaplanır. Bu maddeye göre, farklı sebepler için şu süreler geçerlidir: 1 numaralı fıkranın (h) bendinde yazılı sebep için. 1 numaralı fıkranın (ı) bendinde yazılı sebep için. Diğer sebepler için.

    İYUK nedir?

    İYUK, İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun kısaltmasıdır. İYUK, Türkiye'de idari yargı alanında uygulanan bir kanundur ve idari davalara ilişkin usul ve esasları düzenler. İYUK'un amacı, idari davalarda tarafsızlık, objektiflik, açıklık ve hızlı karar verme ilkelerine uygun bir yargılama süreci oluşturmaktır.

    Belge yenileme nasıl yapılır?

    Belge yenileme işlemi, belgenin türüne göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı genel adımlar: 1. Gerekli belgeleri toplayın: Kimlik belgesi, önceki belgenin aslı, güncel fotoğraf ve gerekli başvuru formu gibi belgeler genellikle istenir. 2. Başvurunuzu ilgili kuruma iletin: Çoğu zaman bu işlem çevrimiçi olarak da yapılabilir. 3. Ücreti ödeyin: Belge yenileme için belirlenen ücreti ilgili kuruma ödemeniz gerekebilir. 4. Süreci takip edin: Başvurunuzun durumunu ilgili kurumun web sitesinden veya müşteri hizmetleri üzerinden takip edebilirsiniz. Belge yenileme süreleri de belgenin türüne göre değişir. Örneğin, ehliyetlerin yenileme süresi, belgenin sınıfına göre farklılık gösterir: C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ve DE sınıfı sürücü belgeleri 5 yıl, M, A1, A2, A, B1, B, BE, F ve G sınıfı sürücü belgeleri 10 yıl geçerlidir. Belge yenileme ile ilgili en güncel bilgileri, ilgili kurumun resmi web sitesinden almanız önerilir.

    Başvuru ve yenileme harcı nasıl hesaplanır?

    Başvuru ve yenileme harçlarının nasıl hesaplandığı, ilgili olduğu alana göre değişiklik gösterebilir. Yargı harçları için hesaplama şu şekilde yapılabilir: Başvurma harcı: Sulh mahkemelerinde 615,40 TL, asliye mahkemelerinde ve idari yargı mercilerinde 269,85 TL olarak belirlenmiştir. Celse harcı: Sulh mahkemelerinde, konusu belli bir değerle ilgili davalarda dava konusu miktardan binde 2,27 oranında alınır. Karar ve ilam harcı: Konusu belli bir değerle ilgili bulunan davalarda esas hakkında karar verilmesi halinde hüküm altına alınan anlaşmazlık konusu değer üzerinden binde 68,31 oranında alınır. Ehliyet yenileme harcı ise şu şekildedir: Eski tip ehliyeti yenisiyle değiştirirken: 13 TL değerli kağıt bedeli ve 2 TL vakıf hizmet bedeli ödenir. Daha önce ehliyetini yenisiyle değiştirmiş olup, süre dolumu, hasar veya kayıp nedeniyle tekrar yenilemek isteyenler için: 340 TL vakıf hizmet bedeli ve 1.420 TL değerli kağıt bedeli ödenir.

    İdari yargı yenileme dilekçesi ne zaman verilir?

    İdari yargıda yenileme dilekçesi, dayanılan sebebin istemde bulunan yönünden gerçekleştiği tarihi izleyen günden başlatılarak hesaplanan sürelerde verilmelidir. Genel müracaat süresi: 60 gündür. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararı üzerine: Kararın kesinleştiği tarihten itibaren 1 yıldır. Belgenin sahteliğinin anlaşılması: 10 yıldır. Yargılamanın yenilenmesi, ancak kanunda öngörülen olağan kanun yollarının tüketilmiş olması durumunda mümkündür.

    İdari yargıda yenileme talebi nedir?

    İdari yargıda yenileme talebi, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 53. maddesinde sayılan sebeplerle sınırlı olarak tanınmış olağanüstü bir kanun yoludur. Yenileme sebepleri arasında şunlar yer alır: Zorlayıcı sebepler veya lehine karar verilen tarafın eyleminden dolayı elde edilemeyen bir belgenin kararın verilmesinden sonra ele geçirilmesi. Karara esas olarak alınan belgenin sahteliğinin ortaya çıkması. Karara esas olan bir ilam hükmünün, kesinleşen bir mahkeme kararıyla bozularak ortadan kalkması. Bilirkişinin kasıtlı olarak gerçeğe aykırı beyanda bulunması. Lehine karar verilen tarafın karara etkisi olan bir hile kullanması. Vekil veya kanuni temsilci olmayan kimseler ile davanın görülmesi. Çekinmeye mecbur olan başkan, üye veya hakimin katılmasıyla karar verilmesi. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin kesinleşmiş kararıyla hükmün, insan haklarını ve ana hürriyetleri korumaya dair sözleşmenin veya eki protokollerin ihlali suretiyle verildiğinin tespit edilmesi. Yenileme talepleri, esas kararı vermiş olan mahkeme tarafından karara bağlanır.