• Buradasın

    İlçe belediye meclis kararları nereye gönderilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İlçe belediye meclis kararları, kararın kesinleştiği tarihten itibaren en geç yedi gün içinde mahallin en büyük mülkî idare amirine (ilçe merkezi ve ilçeye bağlı belediyelerde kaymakama) gönderilir 124.
    Ayrıca, kararlar iki suret olarak mülki idare amirliğine teslim edilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Encümen ve belediye meclisi arasındaki fark nedir?

    Belediye encümeni ve belediye meclisi arasındaki temel farklar şunlardır: Seçim Yöntemi: Belediye meclisi üyeleri doğrudan yerel halk tarafından seçilir. Belediye encümeni üyelerinin bir kısmı seçimle işbaşına gelirken, bir kısmı belediye başkanı tarafından atanır. Görev ve Yetkiler: Belediye meclisi, belediyenin karar organıdır ve yasama, danışma ve denetim görevleri vardır. Belediye encümeni, yürütme organı niteliğinde olup, belediye meclisinin yerine geçebileceği durumlarda karar alabilir. Üyelik Yapısı: Belediye meclisi, tüm üyeleriyle çoğulcu ve demokratik bir yapıya sahiptir. Belediye encümeni, hem seçilmiş hem de atanmış üyelerden oluşur ve bu durum, merkezi yönetimdeki Bakanlar Kurulu ile benzerlik gösterir. Toplantı ve Karar Alma: Belediye meclisi toplantıları halka açıktır ve karar yeter sayısı, üye tam sayısının dörtte birinden az olmaz. Belediye encümeni, başkanın havale ettiği konuları görüşebilir ve karar yeter sayısı, üye tam sayısının salt çoğunluğudur.

    Belediye meclisleri ne iş yapar?

    Belediye meclislerinin bazı görevleri: Stratejik plan, yatırım ve çalışma programlarını, belediye faaliyetlerinin ve personelinin performans ölçütlerini görüşmek ve kabul etmek. Bütçe ve kesin hesabı kabul etmek, bütçede aktarma yapmak. Belediyelerin imar planlarını görüşmek ve onaylamak. Borçlanma kararı almak. Taşınmaz mal alım, satım, takas, tahsis ve tahsis şeklinin değiştirilmesine karar vermek. Vergi, resim ve harçlar dışında kalan hizmetler için ücret tarifesi belirlemek. Şartlı bağışları kabul etmek. Belediye adına imtiyaz verilmesine ve yatırımların yap-işlet veya yap-işlet-devret modeliyle yapılmasına karar vermek. Meclis başkanlık divanını ve encümen üyeleri ile ihtisas komisyonları üyelerini seçmek. Belediye yönetmeliklerini kabul etmek.

    Belediye meclisi hangi kanuna tabidir?

    Belediye meclisi, 5393 sayılı Belediye Kanunu'na tabidir.

    Belediye meclis önerge nasıl verilir?

    Belediye meclis önerge verme süreci şu adımları içerir: 1. Önergenin Hazırlanması: Meclis üyesi, önerisini yazılı olarak hazırlamalıdır. 2. Yazılı Olarak Sunma: Önerge, belediyenin ilgili yazışma kurallarına uygun olarak, dilekçe formatında hazırlanmalı ve meclis başkanlığına sunulmalıdır. 3. Başkanlığa İletme: Önerge, genellikle meclis toplantılarından önce, belirli bir süre içinde sunulmalıdır. 4. Gündeme Alınması: Meclis başkanlığı, önergeyi gündeme alıp almayacağına karar verir. 5. Toplantıda Görüşme: Meclis toplantısında önerge, ilgili gündem maddesi olarak görüşülür ve önergeyi veren meclis üyesi, önergesini savunma fırsatı bulur. 6. Oylama: Görüşmelerin ardından önerge, oylamaya sunulur ve oylama sonucunda kabul edilip edilmeyeceği belirlenir.

    Belediye Meclisleri hangi usul ve esaslara göre çalışır?

    Belediye meclisleri, 5393 sayılı Belediye Kanunu'nda belirtilen usul ve esaslara göre çalışır. Bu esaslar şunlardır: 1. Toplanma ve Karar Yeter Sayısı: Meclis, üye tam sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve katılanların salt çoğunluğuyla karar verir. 2. Gündem Belirleme: Her ayın ilk günündeki meclis gündemi, belediye başkanı tarafından belirlenerek en az üç gün önceden üyelere bildirilir. 3. Toplantı Süresi: Bütçe görüşmesine rastlayan toplantılar en çok yirmi gün, diğer toplantılar ise en çok beş gündür. 4. Toplantı Yeri: Mutat toplantı yeri dışında toplanılması zorunlu olduğunda, meclis başkanı tarafından belediye sınırları içerisinde belirlenen bir yerde toplantı yapılır. 5. Toplantıların Açıklığı: Meclis toplantıları açıktır, ancak meclis başkanının veya üyelerin önerisiyle kapalı oturum yapılabilir. 6. Denetim Yolları: Meclis, bilgi edinme ve denetim yetkisini faaliyet raporu, denetim komisyonu, soru, genel görüşme ve gensoru yoluyla kullanır. Ayrıca, meclisin çalışması ve katılıma ilişkin esas ve usuller, İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.

    Belediye Meclis Üyeleri hangi konularda önerge verebilir?

    Belediye meclis üyeleri, belediye işleriyle ilgili konularda önerge verebilirler. Önerebilecekleri konular arasında şunlar yer alır: Belediyeye ait işlerle ilgili konuların gündeme alınması; Sözlü veya yazılı soru sorulması; Genel görüşme açılması istenmesi. Meclis üyeleri, belediye işleriyle ilgisi olmayan konularda önerge veremezler.

    Belediye meclisi karar alma süreci nasıl işler?

    Belediye meclisi karar alma süreci şu şekilde işler: 1. Gündemin Belirlenmesi: Gündem, belediyeye yazılı olarak iletilen talepler, belediye birimlerinin talepleri ve meclis üyelerinin verdiği önergelerle belirlenir. 2. Toplantılar: Meclis, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. 3. Konuşmalar ve Oylama: Gündem maddeleri görüşülür, gerekli durumlarda değişiklikler yapılır. Konuşmalar en fazla on dakika ile sınırlıdır ve oylama yapılır. 4. Kararların Kesinleşmesi: Belediye başkanı, hukuka aykırı gördüğü kararları belirli bir süre içinde meclise geri gönderebilir. Meclis ısrar ederse karar kesinleşir. Karar alma sürecinde önemli noktalar: Başkan Etkisi: Başkan, meclis gündemi hazırlar ve oylamalara katılır. Komisyonlar: Karar üzerinde etkili olmak isteyen kişi ve çevreler, komisyon üyeleri nezdinde girişimde bulunur. Veto Hakkı: Başkanın veto ettiği bir konunun mecliste tekrar kabul edilebilmesi için meclis üye tam sayısının salt çoğunluğu gerekir.