• Buradasın

    Hammadde üretim izin belgeli ocak sahasında üretim yapılabilmesi için hangisi Maden Kanunun 7. maddesi gereği alınması zorunlu izinlerden değildir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maden Kanunu'nun 7. maddesi gereği hammadde üretim izin belgeli ocak sahasında üretim yapılabilmesi için alınması zorunlu izinler şunlardır:
    • ÇED (Çevresel Etki Değerlendirmesi) izni 12.
    • Mülkiyet izni 12.
    • İşyeri açma ve çalışma ruhsatı 24.
    Bu nedenle, orman izni Maden Kanunu'nun 7. maddesi gereği alınması zorunlu izinler arasında yer almamaktadır.
    Doğru cevap: Orman izni.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ruhsat veya hammadde üretim izin belgesi alınması zorunlu değildir ne demek?

    "Ruhsat veya hammadde üretim izin belgesi alınması zorunlu değildir" ifadesi, belirli durumlarda madencilik faaliyetlerinin ruhsat veya hammadde üretim izni olmadan yapılabileceğini ifade eder. Örneğin, yol, demiryolu, hava limanı, liman, tünel, toplu konut yapılacak alanlar, kanal, baraj ve göllerin su rezervuar alanı gibi alanlarda zorunlu olarak çıkarılan hafriyat malzemesinin, ticarete konu edilmemesi kaydıyla çıkarılması durumunda ruhsat veya hammadde üretim izin belgesi alınması zorunlu değildir. Ancak, ruhsat veya izin olmadan üretim yapılması durumunda, faaliyetlerin durdurulması ve idari para cezası uygulanması gibi yaptırımlar söz konusudur.

    Maden Kanunu 7 madde nedir?

    Maden Kanunu'nun 7. maddesi, maden hakları ve bu hakların kimlere verilebileceğini düzenler. Buna göre, maden hakları şu kişilere verilebilir: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları; Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişiliği haiz şirketler; Kamu iktisadi teşebbüsleri, müesseseleri, bağlı ortaklıkları, iştirakleri ve diğer kamu kurum, kuruluş ve idareleri; Gerçek veya tüzel tek kişi. Ayrıca, 18 Temmuz 2025 tarihinde TBMM Genel Kurulunda kabul edilen değişiklikle, Maden Kanunu'nun 7. maddesinde yapılan bazı düzenlemeler şunlardır: Ruhsat bedelinde %30 indirim yapılması; Rehabilitasyon bedelinin, ruhsat bedelinden ayrılarak zorunlu hale getirilmesi; Kamu kurum ve kuruluşlarının, kendi uhdesindeki ham madde üretim izni sahalarının rehabilitasyonundan sorumlu tutulması.

    Maden Kanunu'na göre maden grupları nelerdir?

    3213 sayılı Maden Kanunu'na göre madenler, altı farklı gruba ayrılır: 1. I. Grup Madenler: İnşaat ile yol yapımında kullanılan kum ve çakıl; Tuğla-kiremit kili, çimento kili, marn, puzolanik kayaç (tras). 2. II. Grup Madenler: Kalsit, dolomit, kalker, granit, andezit, bazalt gibi kayaçlar; Mermer, traverten, granit, andezit, bazalt gibi blok taşlar ve dekoratif doğal taşlar. 3. III. Grup Madenler: Deniz, göl ve kaynak suyundan elde edilen eriyik tuzlar ve karbondioksit gazı; Fosfat, apatit, asbest, manyezit gibi mineraller. 4. IV. Grup Madenler: Endüstriyel hammaddeler (kaolen, bentonit, jips, halit); Bor tuzları, stronsiyum tuzları, barit gibi mineraller; Metalik madenler (altın, gümüş, platin, bakır, kurşun, çinko, demir). 5. V. Grup Madenler: Uranyum, toryum, radyum gibi radyoaktif mineraller ve diğer radyoaktif maddeler. 6. VI. Grup Madenler: Elmas, safir, yakut, beril, zümrüt gibi değerli taşlar.

    7257 maden kanunu nedir?

    7257 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, 2 Aralık 2020 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu kanun ile 3213 sayılı Maden Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Ruhsat bedeli: Ruhsat bedelinin ödenmemesi durumunda uygulanacak gecikme zammı oranı değiştirilmiştir. Hapis cezası uygulama istisnası: İşletme izin alanı dışındaki mücavir sahalara yirmi metreye kadar olan taşmalar için hapis cezası istisnası getirilmiştir. Süre uzatım başvurusu: Ruhsat süre uzatım başvurularının ruhsat süresinin bitiminden en geç 12 ay önce yapılması zorunluluğu getirilmiştir. Borcu yoktur belgesi: Maden arama ve işletme ruhsatlarının belirli işlemleri için 6183 sayılı Kanunun 22/A maddesi kapsamında vadesi geçmiş borç durumunu gösterir belge sunma zorunluluğu kaldırılmıştır.

    Maden Kanununda yapılan değişiklikler nelerdir?

    24 Temmuz 2025 tarihli ve 32965 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 7554 sayılı Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile Maden Kanunu’nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Ruhsatlandırma süreçleri: İlk müracaat başvuruları, işletme ruhsat taban bedeli yatırılarak ve belirli koşullar sağlanarak e-MAPEG sistemi üzerinden yapılacaktır. Rehabilitasyon bedeli: Çevre ile uyum teminatı ifadesi kaldırılarak yerine rehabilitasyon bedeli getirilmiştir. Stratejik ve kritik madenler: Bu madenlerin tanımları yapılmış ve bu madenler için acele kamulaştırma yapılabilecektir. ÇED süreci: ÇED olumlu kararı alınan madencilik faaliyetleri için diğer işlemler en geç bir ay içinde tamamlanacaktır. Zeytinlik alanlarda madencilik: Zeytinlik alanlarda madencilik faaliyetleri, belirli koşullar altında devam edebilecektir. İzin süreçleri: Orman dışındaki koruma alanlarında MAPEG'in ilgili kurumlara yaptığı izin başvurularına üç ay içinde yanıt vermeyen kurumlara bir aylık ek süre tanınacaktır. Bu değişiklikler, izin süreçlerinin hızlandırılması ve kolaylaştırılması ile stratejik kaynakların etkin yönetiminin sağlanmasını amaçlamaktadır.

    3213 sayılı maden kanunu nedir?

    3213 sayılı Maden Kanunu, madenlerin aranması, işletilmesi, üzerinde hak sahibi olunması ve terk edilmesi ile ilgili esas ve usulleri düzenler. Kanunun bazı maddeleri: Amaç: Madenlerin milli menfaatlere uygun olarak kullanılmasını sağlar. Madenler: Yer kabuğunda ve su kaynaklarında tabii olarak bulunan, ekonomik ve ticari değeri olan maddeleri kapsar. Ruhsatlandırma: Madenler, I. Grup, II. Grup, III. Grup, IV. Grup ve V. Grup olarak beş kategoriye ayrılır ve buna göre ruhsatlandırılır. Kısıtlamalar: Madencilik faaliyetleri ile ilgili kısıtlamalar ancak kanunla yapılabilir. Kamu yararı: Madencilik faaliyetleri ile kamu yararı niteliği taşıyan yatırımların birbirlerini engellemesi durumunda, ilgili Bakanlığın uygun görüşü alınarak Bakanlık tarafından karar verilir.

    Maden Kanunu'nun gerekçesi nedir?

    Maden Kanunu'nun gerekçesi, madencilik faaliyetlerinin düzenlenmesi ve denetlenmesi yoluyla ülkenin ekonomik kalkınmasına ve yoksulluğun azaltılmasına katkıda bulunmaktır. Kanunun diğer gerekçeleri arasında: - Çevre ve ekosistemlerin korunmasını sağlamak; - Kamu yararını ön planda tutmak ve madencilik faaliyetlerinde etkin bir gözetim ve denetim mekanizması oluşturmak; - Stratejik maden kaynaklarının etkin bir şekilde planlanarak kullanılmasını sağlamak.