• Buradasın

    Hammadde üretim izin belgeli ocak sahasında üretim yapılabilmesi için hangisi Maden Kanunun 7. maddesi gereği alınması zorunlu izinlerden değildir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hammadde üretim izin belgeli ocak sahasında üretim yapılabilmesi için Maden Kanunu'nun 7. maddesi gereği alınması zorunlu izinler şunlardır:
    1. İlgili kamu kurum ve kuruluşlarından alınması gereken izinler 13.
    2. Çevre ile uyum teminatı 3.
    3. Devlet hakkı borcu olmaması 3.
    Dolayısıyla, ruhsat teminatı bu izinlerden biri değildir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ruhsat veya hammadde üretim izin belgesi alınması zorunlu değildir ne demek?

    "Ruhsat veya hammadde üretim izin belgesi alınması zorunlu değildir" ifadesi, belirli durumlarda madencilik faaliyetlerinin ruhsat veya hammadde üretim izni olmadan yapılabileceğini ifade eder. Örneğin, yol, demiryolu, hava limanı, liman, tünel, toplu konut yapılacak alanlar, kanal, baraj ve göllerin su rezervuar alanı gibi alanlarda zorunlu olarak çıkarılan hafriyat malzemesinin, ticarete konu edilmemesi kaydıyla çıkarılması durumunda ruhsat veya hammadde üretim izin belgesi alınması zorunlu değildir. Ancak, ruhsat veya izin olmadan üretim yapılması durumunda, faaliyetlerin durdurulması ve idari para cezası uygulanması gibi yaptırımlar söz konusudur.

    Maden Kanunu'nun gerekçesi nedir?

    Maden Kanunu'nun gerekçesi, madencilik faaliyetlerinin düzenlenmesi ve denetlenmesi yoluyla ülkenin ekonomik kalkınmasına ve yoksulluğun azaltılmasına katkıda bulunmaktır. Kanunun diğer gerekçeleri arasında: - Çevre ve ekosistemlerin korunmasını sağlamak; - Kamu yararını ön planda tutmak ve madencilik faaliyetlerinde etkin bir gözetim ve denetim mekanizması oluşturmak; - Stratejik maden kaynaklarının etkin bir şekilde planlanarak kullanılmasını sağlamak.

    3213 sayılı maden kanunu nedir?

    3213 sayılı Maden Kanunu, madenlerin aranması, işletilmesi, üzerinde hak sahibi olunması ve terk edilmesi ile ilgili esas ve usulleri düzenler. Kanunun bazı maddeleri: Amaç: Madenlerin milli menfaatlere uygun olarak kullanılmasını sağlar. Madenler: Yer kabuğunda ve su kaynaklarında tabii olarak bulunan, ekonomik ve ticari değeri olan maddeleri kapsar. Ruhsatlandırma: Madenler, I. Grup, II. Grup, III. Grup, IV. Grup ve V. Grup olarak beş kategoriye ayrılır ve buna göre ruhsatlandırılır. Kısıtlamalar: Madencilik faaliyetleri ile ilgili kısıtlamalar ancak kanunla yapılabilir. Kamu yararı: Madencilik faaliyetleri ile kamu yararı niteliği taşıyan yatırımların birbirlerini engellemesi durumunda, ilgili Bakanlığın uygun görüşü alınarak Bakanlık tarafından karar verilir.

    Maden Kanunu'na göre maden grupları nelerdir?

    3213 sayılı Maden Kanunu'na göre madenler, altı farklı gruba ayrılır: 1. I. Grup Madenler: İnşaat ile yol yapımında kullanılan kum ve çakıl; Tuğla-kiremit kili, çimento kili, marn, puzolanik kayaç (tras). 2. II. Grup Madenler: Kalsit, dolomit, kalker, granit, andezit, bazalt gibi kayaçlar; Mermer, traverten, granit, andezit, bazalt gibi blok taşlar ve dekoratif doğal taşlar. 3. III. Grup Madenler: Deniz, göl ve kaynak suyundan elde edilen eriyik tuzlar ve karbondioksit gazı; Fosfat, apatit, asbest, manyezit gibi mineraller. 4. IV. Grup Madenler: Endüstriyel hammaddeler (kaolen, bentonit, jips, halit); Bor tuzları, stronsiyum tuzları, barit gibi mineraller; Metalik madenler (altın, gümüş, platin, bakır, kurşun, çinko, demir). 5. V. Grup Madenler: Uranyum, toryum, radyum gibi radyoaktif mineraller ve diğer radyoaktif maddeler. 6. VI. Grup Madenler: Elmas, safir, yakut, beril, zümrüt gibi değerli taşlar.

    Maden Kanunu 7 madde nedir?

    Maden Kanunu'nun 7. maddesi, maden hakları ve bu hakların kimlere verilebileceğini düzenler. Buna göre, maden hakları şu kişilere verilebilir: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları; Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişiliği haiz şirketler; Kamu iktisadi teşebbüsleri, müesseseleri, bağlı ortaklıkları, iştirakleri ve diğer kamu kurum, kuruluş ve idareleri; Gerçek veya tüzel tek kişi. Ayrıca, 18 Temmuz 2025 tarihinde TBMM Genel Kurulunda kabul edilen değişiklikle, Maden Kanunu'nun 7. maddesinde yapılan bazı düzenlemeler şunlardır: Ruhsat bedelinde %30 indirim yapılması; Rehabilitasyon bedelinin, ruhsat bedelinden ayrılarak zorunlu hale getirilmesi; Kamu kurum ve kuruluşlarının, kendi uhdesindeki ham madde üretim izni sahalarının rehabilitasyonundan sorumlu tutulması.

    Maden Kanununda yapılan değişiklikler nelerdir?

    Maden Kanununda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. UMREK Koduna Uygun Raporlama: 7501 sayılı kanun ile UMREK koduna uygun raporlama zorunluluğu sadece IV. Grup madenler için devam ettirilmiş, diğer grup madenler için ise gönüllülük esasına dayanmıştır. 2. Buluculuk Hakkı: Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü (MTA), bulduğu madenler için UMREK koduna göre rapor hazırlama şartı aranmaksızın, hazırladığı raporlara dayanarak buluculuk hakkı kazanacaktır. 3. YEKA Alanları: Kıyı Kanunu uyarınca YEKA alanı olabilecek alanlar genişletilmiş, denizler, baraj gölleri, suni ve tabii göllerde yenilenebilir enerji üretim santrali kurulmasına imkan tanınmıştır. 4. Fiyatlandırma: YEKA yarışmalarında oluşan fiyat veya bedel, yarışma şartnamesinde belirlenecek süre boyunca YEK Destekleme Mekanizması (YEKDEM) kapsamına alınacaktır. 5. Doğal Gaz Sıvılaştırılması: Doğal gazın sıvılaştırılması bir piyasa faaliyeti olarak eklenmiş ve bu faaliyeti gerçekleştirecek tesislerin EPDK'dan lisans alması zorunlu hale getirilmiştir.

    7257 maden kanunu nedir?

    7257 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, 2 Aralık 2020 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu kanun ile 3213 sayılı Maden Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Ruhsat bedeli: Ruhsat bedelinin ödenmemesi durumunda uygulanacak gecikme zammı oranı değiştirilmiştir. Hapis cezası uygulama istisnası: İşletme izin alanı dışındaki mücavir sahalara yirmi metreye kadar olan taşmalar için hapis cezası istisnası getirilmiştir. Süre uzatım başvurusu: Ruhsat süre uzatım başvurularının ruhsat süresinin bitiminden en geç 12 ay önce yapılması zorunluluğu getirilmiştir. Borcu yoktur belgesi: Maden arama ve işletme ruhsatlarının belirli işlemleri için 6183 sayılı Kanunun 22/A maddesi kapsamında vadesi geçmiş borç durumunu gösterir belge sunma zorunluluğu kaldırılmıştır.