Buradasın
Gizlilik dereceli belgelerde yapılacak işlemler nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Gizlilik dereceli belgelerde yapılacak işlemler şunlardır:
- Güvenlik Önlemleri: İletişim ve bilgi sistemlerini barındıran alanlar da dahil olmak üzere, ilgili gizlilik derecesine göre fiziksel ve teknik güvenlik önlemleri alınır 13.
- Belge Yönetimi: Çok Gizli belgelerin kaydedilmesi, gönderilmesi, teslim alınması, havale edilmesi ve saklanması işlemleri için özel bürolar oluşturulur 15.
- Gizlilik Derecesinin Belirlenmesi: Çok Gizli belgelerin gizlilik derecesi, idarenin üst yöneticisi veya yetki verdiği yönetici tarafından belirlenir 2. Gizli ve Hizmete Özel belgeler için ise birim yöneticisi yetkilidir 2.
- Belge Takip ve Kontrol: Belgelerin takibi ve kontrolü, Çok Gizli Belge Takip Kontrol Formu gibi belgelerle yapılır 15.
- Gizlilik Derecesinin Kaldırılması: Belirlenen sürelere göre veya gerektiğinde, komisyon kararı ile gizlilik derecesi kaldırılabilir 13.
- Arşivleme: Gizlilik dereceli belgeler, gizliliği kaldırılarak veya mevcut haliyle kurum arşivine devredilir 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: