• Buradasın

    Emniyet anasözleşme değişikliği nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Emniyet anonim şirketinin ana sözleşme değişikliği, aşağıdaki usullere göre yapılır:
    1. Hazırlık Aşaması: Ana sözleşme değişikliği için yönetim kurulu kararı alınmalı ve bu kararda değişiklik yapılacak maddeler belirlenmelidir 5.
    2. İzin Başvurusu: Değişiklik taslağı, ilgili bakanlığın iznine sunulmalıdır 13. Başvuru dilekçesine yönetim kurulu kararı ve tadil tasarısının altı adet onaylı örneği eklenmelidir 3.
    3. Genel Kurul Toplantısı: Bakanlık izninin ardından, ana sözleşme değişikliği için genel kurul toplantısı yapılmalı ve değişikliğe kurulun onay vermesi sağlanmalıdır 13.
    4. Tescil ve İlan: Genel kurul kararı, yönetim kurulu tarafından şirket merkezinin bulunduğu yerdeki ticaret sicil müdürlüğüne tescil ettirilmeli ve ticaret sicil gazetesinde ilan edilmelidir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sözleşmede değişiklik nasıl yapılır?

    Sözleşmede değişiklik yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Mutabakat Sağlanması: Öncelikle, değişiklik yapmak konusunda ilgili sözleşmeyi imzalayanların mutabakata varması gereklidir. 2. Sözleşmede Değişiklik Protokolü Hazırlanması: Var olan sözleşmenin hükümlerini tadil etmek, değiştirmek, yeni hükümler eklemek veya mevcut hükümleri çıkarmak için "Sözleşmede Değişiklik Protokolü" veya "Zeyilname" hazırlanmalıdır. 3. Belgenin Doldurulması ve İmzalanması: Protokol, gerekli bilgiler (asıl sözleşmeyi imzalayanlar, asıl sözleşmenin imza tarihi ve konusu, değişikliğe konu maddeler) doldurularak hazırlanmalı ve asıl sözleşmeyi imzalayan ilgililerce imzalanmalıdır. 4. Damga Vergisi ve Onay: Sözleşmede Değişiklik Protokolü'ne ilişkin damga vergisinin ödenmesi ve gerekirse protokolün noterde onaylatılması gerekmektedir. Eğer önceden yazılı bir sözleşme yapılmışsa, sözleşmede değişiklik protokolünün de yazılı olarak yapılması zorunludur. Aksi halde, protokol geçersiz olur.