• Buradasın

    Eczanenin ruhsatını kim verir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eczanenin ruhsatını il sağlık müdürlüğü verir 12.
    6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun ile yürürlükteki yönetmelik hükümleri doğrultusunda, eczane açma, ruhsat, kapama, nakil, isim ve adres değişikliğine ilişkin işlemler, 2003 yılından itibaren valiliklere (il sağlık müdürlüklerine) devredilmiştir 4.
    Ruhsatname düzenlenmeden önce, il sağlık müdürünün teklifi ve valilik makamının oluru ile ruhsat tanzimine dair onay alınır 4. Ardından hazırlanan ruhsatname, sağlık müdürlüğü ve valilikçe müştereken imzalanır ve soğuk damga yapılır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İlaç ruhsatlandırma mevzuatı nelerdir?

    Türkiye'de ilaç ruhsatlandırma mevzuatı şu yönetmeliklere dayanmaktadır: Beşeri Tıbbi Ürünler Ruhsatlandırma Yönetmeliği. İspençiyari ve Tıbbi Müstahzarlar Kanunu. Ayrıca, ilaç ruhsatlandırma sürecinde dikkate alınan bazı diğer yönetmelikler şunlardır: İlaçların Güvenliliği Hakkında Yönetmelik; Beşerî Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik; Atık Yönetimi Yönetmeliği. Ruhsatlandırma işlemleri, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından yürütülmektedir.

    Eczanelerin faaliyet alanı nasıl belirlenir?

    Eczanelerin faaliyet alanı, 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun ve bu kanuna dayanarak çıkarılan Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre belirlenir. Belirleme sürecinde dikkate alınan bazı unsurlar: Nüfus kriteri: Hiç eczanesi olmayan yerleşim birimlerinde nüfus kriterine bakılmaksızın eczane açılabilir. İlçe katsayısı: İlçelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralamasına göre eczacılara hizmet puanı verilir ve bu puan, yerleştirme puanını belirler. Eczane çalışma saatleri: Eczaneler, bağlı oldukları bölgedeki eczane çalışma gün ve saatlerine uymak zorundadır. Yerleşim koşulları: Eczanelerin bağımsız dükkânlarda açılması ve cephelerinden en az birinin belediyelere ait cadde veya sokak üzerinde olması gerekir. Ayrıca, eczanelerin işleyişleri hakkında vatandaşlardan, sağlık müdürlüklerinden ve diğer kurum ve kuruluşlardan gelen şikayetler değerlendirilmekte ve gerekli incelemeler yapılmaktadır.

    Eczacı odası uygunluk raporu nasıl alınır?

    Eczacı odası uygunluk raporu almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Eczane Olacak Yerin Ölçümleri: Eczane olacak yerin gerekli ölçümleri yapılarak uygunluğu kroki üzerinde onaylanır. 2. Bölge Temsilcisi Raporu: Hatay Eczacı Odası gibi yerlerde, eczane uygundur raporu düzenlenebilmesi için bölge eczacı odası tarafından onay verilir. 3. Dosya Teslimi: "Eczane uygundur" belgesi düzenlenen dosya, ilçe sağlık müdürlüğüne teslim edilir. 4. İl Sağlık Müdürlüğüne Sevk: İlçe sağlık müdürlüğünün üst yazısı ile il sağlık müdürlüğüne sevk edilir. 5. Oda Uygunluk Belgesi: İl sağlık müdürlüğünden gelen dosya, üst yazısı ile birlikte odanın istediği belgelerle beraber ilgili komisyona başvurulur ve oda uygunluk belgesi düzenlenir. İstanbul Eczacı Odası gibi yerlerde bu belgelere sadece bölge temsilcileri erişebilir.

    Ruhsatlandırma yönetmeliği nedir?

    Ruhsatlandırma yönetmeliği, belirli faaliyetlerin yasal olarak gerçekleştirilebilmesi için gereken ruhsatların verilmesi, düzenlenmesi ve denetlenmesine ilişkin usul ve esasları belirleyen yönetmeliklerdir. Bazı ruhsatlandırma yönetmelikleri: Beşeri Tıbbi Ürünler Ruhsatlandırma Yönetmeliği. Kamu Sağlık Tesisleri Ruhsatlandırma Yönetmeliği. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik.