• Buradasın

    Eczacı odası uygunluk raporu nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eczacı odası uygunluk raporu almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Eczane Olacak Yerin Ölçümleri: Eczane olacak yerin gerekli ölçümleri yapılarak uygunluğu kroki üzerinde onaylanır 4.
    2. Bölge Temsilcisi Raporu: Hatay Eczacı Odası gibi yerlerde, eczane uygundur raporu düzenlenebilmesi için bölge eczacı odası tarafından onay verilir 4.
    3. Dosya Teslimi: "Eczane uygundur" belgesi düzenlenen dosya, ilçe sağlık müdürlüğüne teslim edilir 4.
    4. İl Sağlık Müdürlüğüne Sevk: İlçe sağlık müdürlüğünün üst yazısı ile il sağlık müdürlüğüne sevk edilir 4.
    5. Oda Uygunluk Belgesi: İl sağlık müdürlüğünden gelen dosya, üst yazısı ile birlikte odanın istediği belgelerle beraber ilgili komisyona başvurulur ve oda uygunluk belgesi düzenlenir 4.
    İstanbul Eczacı Odası gibi yerlerde bu belgelere sadece bölge temsilcileri erişebilir 1. Bölge temsilcisiyseniz, dökümanları görüntülemek için giriş yapmanız gerekmektedir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eczanede çalışmak için ne gerekli?

    Eczanede çalışmak için gerekli olan bazı temel unsurlar şunlardır: 1. Eğitim: Eczane elemanı olmak için iki senelik bir bölüm olan Eczane Hizmetleri bölümünden mezun olmak gerekmektedir. 2. Belgeler: En az lise diploması ve hijyen eğitimi belgesi bazı bölgelerde istenebilir. 3. Yetenekler: İlaçlar hakkında bilgi sahibi olmak, iletişim becerisi gelişmiş olmak, dikkatli ve düzenli çalışmak gibi nitelikler önemlidir. 4. İş Deneyimi: Mesleki deneyim kazanmak için eczanelerde staj yapmak faydalı olabilir. 5. Etik Kurallar: Eczanede çalışırken etik kurallara ve mesleki prensiplere uymak gerekmektedir.

    Eczanenin ruhsatını kim verir?

    Eczanenin ruhsatını il sağlık müdürlüğü verir. 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun ile yürürlükteki yönetmelik hükümleri doğrultusunda, eczane açma, ruhsat, kapama, nakil, isim ve adres değişikliğine ilişkin işlemler, 2003 yılından itibaren valiliklere (il sağlık müdürlüklerine) devredilmiştir. Ruhsatname düzenlenmeden önce, il sağlık müdürünün teklifi ve valilik makamının oluru ile ruhsat tanzimine dair onay alınır.

    Eczanede uygunluk belgesi kaç günde çıkar?

    Eczanede uygunluk belgesinin kaç günde çıkacağı, başvuru sonrası süreçlerin tamamlanmasına bağlıdır. Genel olarak, eczane açma veya nakil işlemleri için yapılan başvurularda, yerleştirme puanları hesaplandıktan sonra en geç 10 iş günü içinde yerleştirme işlemi yapılır. Eczane açılış işlemlerinde, belgelerin asıllarının ilgili sağlık müdürlüğüne teslim edilmesi için ilan tarihinden itibaren en geç 60 gün süre tanınır. Bu süreler, başvuru yapılan il veya ilçedeki yoğunluk ve prosedürlere göre değişiklik gösterebilir.