• Buradasın

    E-devletten arşiv kaydı çıkmıyor ne yapmalıyım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devlette arşiv kaydının görünmemesi durumunda, aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    • Adli sicil silme ve düzeltme talebi: e-Devlet üzerinden Adli Sicil Silme ve Düzeltme Talebi hizmeti kullanılarak başvuru yapılabilir 1.
    • Savcılık başvurusu: E-devlette görünmeyen arşiv kayıtları, resmi işlemler için savcılıktan talep edilebilir 2.
    • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü: Arşiv kayıtları ile ilgili talepler, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Arşiv Daire Başkanlığına posta yoluyla veya CİMER üzerinden iletilebilir 5.
    Başvuruların, ilgili kanun ve yönetmeliklere uygun şekilde hazırlanması ve gerekli bilgilerin (ad, soyad, adres, imza ve T.C. Kimlik Numarası) eksiksiz doldurulması önemlidir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Devlet arşivleri nasıl araştırılır?

    Devlet arşivlerini araştırmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Başvuru Formu Doldurma: Devlet Arşivleri Başkanlığı'nın web sitesinde bulunan başvuru formunu doldurup, 1 adet fotoğraf ve nüfus cüzdanının fotokopisini ekleyerek şahsen veya posta yoluyla başvuru yapmak gerekmektedir. 2. Katalog Tarama: Web sayfasında bulunan katalog tarama bölümüne üye olarak (üyelik ücretsizdir) katalog taraması yapılabilir. 3. Belge Temini: Tespit edilen belge fotokopileri, şahsen veya vekil aracılığıyla alınabilir. Ayrıca, elektronik ortama aktarılmış belgelere araştırma salonlarında elektronik olarak erişilebilir ve istenildiğinde elektronik kopyaları alınabilir.

    Devlet arşivledi ne demek?

    Devlet arşivledi ifadesi, genellikle Devlet Arşivleri Başkanlığı tarafından belgelerin korunması, düzenlenmesi ve erişime açılması sürecini ifade eder. Devlet Arşivleri Başkanlığı, arşiv hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek, kamuda belge yönetimini sağlamak ve arşiv belgelerini korumakla görevlidir. Devlet Arşivleri Başkanlığı'nın bazı görevleri: Devlet arşivlerine ilişkin esasları belirlemek ve denetlemek. Arşiv belgelerinin tahribini önleyecek tedbirleri almak. Arşivlerden yararlanma usul ve esaslarını belirlemek. Arşiv belgelerini tasnif ederek araştırmaya açmak. Devlet arşivleri, kamu kurum ve kuruluşlarında yapılan iş ve işlemler ile gerçek veya tüzel kişilerin hizmetleri sonucunda oluşan belgelerin saklandığı yerlerdir.

    Adli Sicil Kaydı Yoktur Arşiv Kaydı Vardır Ne Demek?

    "Adli sicil kaydı yoktur, arşiv kaydı vardır" ifadesi, bir kişinin adli sicil kaydının temiz olduğunu ancak geçmişte işlenmiş bir suçun arşiv kayıtlarında yer aldığını belirtir. Bu durum, kişinin herhangi bir suç işlemediği anlamına gelirken, geçmişteki bazı hukuki süreçlerin veya kararların hala kaydedildiğini gösterir. Arşiv kaydının silinmesi, suçun zaman aşımına uğraması ve benzer bir suç işlenmemesi gibi koşullara bağlıdır.

    Arşiv kaydı ne anlama gelir?

    Arşiv kaydı, infazı tamamlanmış cezalara ilişkin bilgilerin tutulduğu ikincil bir kayıt sistemidir. Arşiv kaydına alınan bilgiler: infazı tamamlanmış hapis cezaları; ödenmiş adli para cezaları; süresi dolmuş güvenlik tedbirleri ve yerine getirilmiş diğer yaptırımlar; doğrudan arşiv kaydına alınan ertelenmiş cezalar; bazı özel nitelikteki kararlar. Arşiv kaydının amacı, kişilerin ceza geçmişini belirli bir süre muhafaza ederken, topluma yeniden kazandırılmalarına da imkan tanımaktır. Arşiv kaydının silinmesi, belirli sürelerin dolmasıyla veya ilgili mercilere başvuru yapılarak mümkündür.

    E-devletten arşiv kaydı silinir mi?

    Evet, e-devlet üzerinden arşiv kaydı silinebilir. Adli sicil kaydının arşivden silinmesi için gerekli başvuru, e-devlet portalı üzerinden yapılabilir. Bunun için: 1. E-devlet'e T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle giriş yapın. 2. Arama kutucuğuna "Adli Sicil Silme ve Düzeltme Talebi" yazıp çıkan sekmeye tıklayın. 3. Sağ üst köşedeki "yeni başvuru" butonuna tıklayın ve gerekli formu doldurun. Başvurunun sonuçlanması, iş yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir, ancak İdari Yargılama Usulü Kanunu'na göre idarenin 30 gün içinde yanıt vermesi zorunludur.

    E-devletten arşiv belgesi nasıl alınır?

    E-devlet üzerinden arşiv belgesi almak mümkün değildir. Ancak, e-devlet üzerinden adli sicil kaydı alınabilir. Bunun için: 1. turkiye.gov.tr adresine giriş yapın. 2. T.C. kimlik numarası ve şifrenizle sisteme giriş yapın. 3. Ana sayfada "E-Hizmetler" veya "Hizmetlerim" bölümüne tıklayın. 4. "Adli Sicil ve Adli Personel Sicil Sorgulama" hizmetini bulun. 5. Gerekli bilgileri (ad, soyad, doğum tarihi, T.C. Kimlik numarası vb.) doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurun. 6. "Sorgula" butonuna tıklayın. 7. Sorgulama sonuçları ekranda görüntülenecektir. Adli sicil kaydını ayrıca adliyelerin Cumhuriyet Savcılığı'nın adli sicil bürosundan dilekçe ile başvuru yaparak da temin edebilirsiniz.

    E devlette adli sicil arşiv kaydı görünür mü?

    Evet, e-Devlet üzerinden adli sicil arşiv kaydı görülebilir. e-Devlet üzerinden adli sicil kaydı sorgulamak veya almak için e-Devlet kapısının kayıtlı kullanıcısı olmak veya e-imza/m-imza sahibi olmak gerekmektedir. Adli sicil arşiv kaydını kimler görebilir sorusunun yanıtı, yasal düzenlemelere uygun olarak belirlenmiş durumlarda, sınırlı bir erişimle mümkün olmaktadır. Adli sicil kaydı ile ilgili detaylı bilgi almak için Adalet Bakanlığı Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi ziyaret edilebilir.