• Buradasın

    E-defter iptal dilekçesi nereye gönderilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gönüllü olarak e-defter uygulamasına geçen mükellefler, e-defter başvurusunu iptal etmek için Gelir İdaresi Başkanlığına (GİB) durumu anlatan bir dilekçeyi aşağıdaki adrese göndermelidir 24:
    • Adres: Maliye Bakanlığı Ek Hizmet Binası, Yeni Ziraat Mahallesi, No:16, 06110 Altındağ/ANKARA 24.
    Ayrıca, GİB'in Dijital Vergi Dairesi üzerinden de e-defter mükellefiyeti iptal talep dilekçeleri iletilebilir 1. Bunun için sisteme giriş yaptıktan sonra "Dilekçeler, Dilekçelerim/Yeni Dilekçe Oluştur" menüsü aracılığıyla ilgili birime elektronik ortamda başvuru yapılabilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Defter kapama tasdiklerinin yapılacağını bu nedenle defterlerin iadesine ilişkin bir dilekçe ne zaman verilir?

    Defter kapama tasdiklerinin yapılabilmesi için yevmiye defterinin iadesine ilişkin dilekçe, izleyen yılın 6. ayının sonuna kadar verilmelidir.

    E-devletten e-defter iptali nasıl yapılır?

    E-devlet üzerinden e-defter iptali yapılamamaktadır. E-defter başvurusunu iptal etmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. e-Defter Portalı'na giriş yapın. 2. "Başvuru İşlemleri" sekmesine tıklayın. 3. "Başvuru İptali" seçeneğine tıklayın. 4. Açılan ekranda başvurunuzu iptal etmek istediğinizi onaylayın. 5. İptal talebinizi göndermek için "İptal Talebi Gönder" butonuna tıklayın. Başvuru iptal talebiniz, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından incelendikten sonra sonuçlandırılacaktır. Zorunluluk kapsamında olan mükellefler, başvurularını iptal etme yetkisine sahip değillerdir.

    E belge iptali nasıl yapılır?

    E-belge iptali için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. GİB Portalı Kullanımı: GİB portal yöntemini kullanan e-Arşiv Fatura ve e-SMM kayıtlı kullanıcıları, mali mühür veya elektronik imzalarıyla GİB Portalına giriş yapar. Özel entegratör veya entegrasyon yöntemini kullanan mükellefler ile kayıtlı e-belge kullanıcısı olmayan mükellefler, İnteraktif Vergi Dairesi kullanıcı kodu ve şifreleriyle 5.000 TL ve 30.000 TL e-Arşiv Fatura Portalına giriş yapar. 2. İptal Talebi Oluşturma: "Adıma Düzenlenen Belgeler" sekmesi seçilir. Belge tarihi aralığı girilerek ilgili belge seçilir ve "İptal Talebi Oluştur" butonu tıklanır. 3. İptal Gerekçesi: "İptal Gerekçesi" alanına gerekli açıklamalar yapılır ve "Uyarıyı Okudum" kutucuğu işaretlenir. 4. Talep Onayı: Buton onaylandığında "İptal Talebiniz başarıyla oluşturulmuştur" uyarısı ile talep, belgeyi düzenleyen mükellefin sistemine iletilir. İptal işlemi, e-belgenin alıcıya iletilme tarihinden itibaren 8 gün içinde yapılmalıdır. E-belge iptal işlemleri, noter, taahhütlü mektup, telgraf veya elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi gibi harici yollarla da gerçekleştirilebilir.