• Buradasın

    E-devletten e-defter iptali nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-Defter iptal işlemi, e-Devlet üzerinden değil, Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) dilekçe gönderilerek yapılır 13.
    E-Defter başvurusunu iptal etmek için izlenmesi gereken adımlar şunlardır:
    1. GİB Ek Hizmet Binası'na Başvuru: Yeni Ziraat Mahallesi, No:16, 06110 Altındağ/ANKARA adresine, durumu anlatan bir dilekçe gönderilmelidir 13.
    2. Dilekçenin Hazırlanması: Dilekçe, Gelir İdaresi Başkanlığı Denetim ve Uyum Yönetimi Daire Başkanlığı'na hitaben yazılmalıdır 1.
    Ayrıca, interaktif vergi dairesi üzerinden de sehven yapılan e-Defter başvurularının iptal talebi oluşturulabilir 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    E belge iptali nasıl yapılır?

    E-belge iptali, belgenin türüne ve gönderildiği sisteme göre değişiklik gösterir: 1. e-Fatura İptali: - GİB üzerinden: Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-fatura iptal talebi sayfası üzerinden yapılabilir. - Özel entegratör veya Paraşüt üzerinden: İlgili yazılım veya portal vasıtasıyla iptal işlemi gerçekleştirilebilir. 2. e-Arşiv Fatura İptali: - GİB portalı: e-Arşiv fatura portalında, "Düzenlenen belgeler" sekmesinden faturanın tarih aralığı seçilerek sorgulama yapılır ve iptal talebi oluşturulur. - İade faturası: İptal süresi geçerse, alıcının satıcıya bir iade faturası kesmesi gerekir. E-belge iptallerinde, iptal işleminin dijital uygulamalar üzerinden yapılması zorunludur.

    E-defter iptal dilekçesi nereye gönderilir?

    E-defter iptal dilekçesi, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) Denetim ve Uyum Yönetimi Daire Başkanlığı'na gönderilir. Adres: Yeni Ziraat Mahallesi, Etlik Cad. No:16, 06110 Altındağ/ANKARA.