• Buradasın

    Dernekler yetki belgesi nereden alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dernekler için yetki belgesi, mülki amirlikten (kaymakamlık veya valilikten) alınır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dernekler hangi kanuna tabi?

    Dernekler, 5253 sayılı Dernekler Kanunu'na tabidir. Bu kanun, derneklerin yasak ve izne tâbi faaliyetlerini, yükümlülüklerini, denetimlerini ve uygulanacak cezaları düzenlemektedir. Ayrıca, bu kanunda hüküm bulunmayan hallerde 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu hükümleri uygulanır.

    Yetki belgesi başvurusu nasıl yapılır?

    Yetki belgesi başvurusu için gerekli adımlar, başvurunun yapılacağı kuruma göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı örnekler: Oto Alım Satım Yetki Belgesi: Başvurular, ilgili ilçe veya şehirdeki Ticaret İl Müdürlükleri'ne yapılır. Taşımacılık Yetki Belgesi: Başvuru, e-Devlet Kapısı üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na yapılır. Müteahhitlik Yetki Belgesi: Başvurular, ilgili kurumlara yapılır ve başvuru üzerine sistem üzerinden yetki belge numarası tanımlanır. Daha fazla bilgi için ilgili kurumların resmi web sitelerini ziyaret etmek veya doğrudan iletişime geçmek önerilir.

    Dernekler ne iş yapar?

    Dernekler, belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere insanların bir araya geldiği tüzel kişilerdir. Derneklerin bazı faaliyetleri: Sosyal, kültürel, eğitimsel veya hayırsever amaçlar. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek. Ticari faaliyetler. Dernekler, üyelerinin ortak çıkarlarını korumak, çözüm önerileri sunmak ve toplumda adaletin, eşitliğin, demokrasinin ve insan haklarının korunması için de çalışırlar. Derneklerin çalışma ve işleyiş prensiplerini düzenleyen kanuna dernekler kanunu adı verilir.

    Dernek yetki belgesi kaç yıl geçerli?

    Dernek yetki belgesi, en fazla 1 yıl geçerlidir. Yönetim kurulu kararında, gelir tahsil yetkisinin süresi belirtilmelidir ve süresi biten yetki belgesi, aynı süreçlerden geçerek yenilenmelidir.

    Dernekler hangi bakanlığa bağlı olarak kurulur?

    Dernekler, İçişleri Bakanlığı'na bağlı olarak kurulur. Derneklerin kuruluş işlemleri, "Dernekler Yönetmeliği"ne göre yürütülür ve kuruluş bildirimi ile gerekli belgelerin ilgili mülki idare amirliğine sunulması gerekir.

    Faaliyet belgesi ile yetki belgesi arasındaki fark nedir?

    Faaliyet belgesi ve yetki belgesi farklı kavramlardır: 1. Faaliyet Belgesi: Bir işletmenin ticari olarak aktif olduğunu ve ilgili meslek odasına kayıtlı olduğunu kanıtlayan resmi bir belgedir. 2. Yetki Belgesi: Bir kişinin veya kuruluşun belirli bir işi yapma veya hizmet sunma yetkisini resmi olarak gösteren bir belgedir. Özetle, faaliyet belgesi işletmenin ticari faaliyetlerini kanıtlarken, yetki belgesi kişinin veya kuruluşun belirli bir yetkiye sahip olduğunu gösterir.

    Dernekler yönetmeliği nedir?

    Dernekler Yönetmeliği, dernekler ile kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ve bu yönetmelik kapsamına giren vakıfların tabi olacakları usul ve esasları düzenler. Kapsamı: Derneklerin ve dernek şube veya temsilciliklerinin, federasyonlar ve konfederasyonların kuruluşu; Genel kurul toplantıları; Uluslararası faaliyetleri; Yükümlülükleri; İzne tabi faaliyetleri; Lokal açmaları; Sandık kurmaları ve diğer hususlar. Bazı önemli maddeler: Genel kurul toplantıları: Olağan genel kurul toplantılarının en geç üç yılda bir yapılması zorunludur. Kamu yararına çalışan dernekler: Bu dernekler, Maliye Bakanlığı ve ilgili bakanlıkların görüşü üzerine, Bakanlığın teklifi ve Bakanlar Kurulu kararıyla tespit edilir. Lokal açılamayacak yerler: Silah fabrikaları, patlayıcı ve yanıcı madde üretilen yerler, ibadethaneler ve okullara yakın yerlerde lokal açılamaz.