Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dernek başkanı seçildikten sonra yapılması gerekenler şunlardır:
- DERBİS Şifresi Almak: Dernek başkanı adına DERBİS (Dernekler Bilgi Sistemi) şifresi alınmalıdır 12.
- Organ Değişiklik Bildirimi: Yeni yönetim ve başkan bilgilerini içeren organ değişiklik bildirimi, DERBİS üzerinden mülki idare amirliğine yapılmalıdır 24.
- Defterlerin Tutulması: Dernek defterleri (karar defteri, üye kayıt defteri, evrak kayıt defteri ve işletme hesabı defteri) alınmalı ve notere veya il sivil toplum müdürlüğüne tescil ettirilmelidir 1.
- Vergi Kimlik Numarası Almak: Dernek adına vergi dairesinden vergi kimlik numarası alınmalıdır 1.
- Banka Hesabı Açmak: Dernek adına banka hesabı açılmalıdır 1.
- Gelir ve Gider İşlemleri: Dernek gelir-giderlerinin kayıt altına alınması için makbuzlar basılmalıdır 1.
- Genel Kurul Toplantısı: Derneğin kurulduğuna ilişkin belgelerin eksiksiz olduğunun idare tarafından bildirilmesini izleyen 6 ay içerisinde ilk genel kurul toplantısı yapılmalıdır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: