• Buradasın

    Değer kaybında karşı taraf yüzde kaç kusurlu olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değer kaybı talebinde bulunabilmek için karşı tarafın en az %50 kusurlu olması gerekmektedir 23.
    Eğer karşı taraf tam kusurlu ise ( %100 ), değer kaybı talep edilemez; ancak kusur oranı %90 gibi belirli bir oranda ise, bu oran kadar değer kaybı talep edilebilir 12.
    Değer kaybı talepleri, kusur oranlarının tespiti için bilirkişi incelemesine tabi tutulabilir 23.
    Yasal süreçler ve gereklilikler zamanla değişebileceğinden, güncel bilgiler için bir avukata danışılması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değer kaybı tazminatı hangi durumlarda istenebilir?

    Değer kaybı tazminatı, aşağıdaki durumlarda istenebilir: Maddi hasarlı trafik kazaları. Tek taraflı trafik kazaları. Zincirleme trafik kazaları. Değer kaybı tazminatı talep edebilmek için, aracın ikinci el piyasa değerinde düşüş meydana gelmiş olması ve tam kusurlu olunmaması gerekir.

    Değer kaybında kusur oranı önemli mi?

    Evet, değer kaybında kusur oranı önemlidir. Araç değer kaybı tazminatı talep edebilmek için genellikle kusursuz veya daha az kusurlu taraf olmak gerekir. Eğer kazada tamamen kusurlu olunuyorsa, kendi aracın değer kaybı karşı taraftan talep edilemez.

    Araç değer kaybı nasıl hesaplanır örnek?

    Araç değer kaybı hesaplaması, aşağıdaki formül ve örnek üzerinden açıklanabilir: Araç Değer Kaybı = Araç Piyasa Değeri x Hasar Oranı x Değer Kaybı Katsayısı. Araç piyasa değeri: Kaza öncesindeki ikinci el değerini temsil eder. Hasar oranı: Kazanın ciddiyetine göre belirlenir. Değer kaybı katsayısı: Aracın yaşı, kilometresi ve hasarın boyutuna göre değişir. Örnek: Aracın ikinci el piyasa değeri 500.000 TL, hasar oranı %10 ve değer kaybı katsayısı 0,6 ise değer kaybı tutarı şu şekilde hesaplanır: 500.000 x %10 x 0,6 = 30.000 TL. Hesaplamada dikkate alınan diğer unsurlar: Aracın yaşı ve kilometresi. Aracın marka ve modeli. Araçta hasar alıp onarılan veya değişen parçalar. Araç değer kaybı hesaplaması için uzman bir bilirkişi veya ekspertiz raporu gereklidir.

    Değer kaybı şartları nelerdir?

    Araç değer kaybı talep edebilmek için gerekli şartlar: Kaza tarihi üzerinden en fazla 2 yıl geçmiş olması. Araçta meydana gelen hasarın daha önce hasar görmemiş bir kısımda olması. Aracın ağır hasar kaydına sahip olmaması. Araçta meydana gelen hasarın basit onarım işlemleriyle giderilemeyecek şekilde olması. Araç değer kaybı tazminatı isteyen araç sahibinin kazada tam kusurlu (%100 kusurlu) olmaması. Ayrıca, 20.04.2020 tarihli mevzuat değişikliğiyle, aracın kilometresi araç değer kaybı şartları arasında yer almamıştır. Bu şartlar sağlanmadığında, değer kaybı tazminatı talep edilemez. Eğer şartlar sağlandıysa, öncelikle sigorta şirketine yazılı başvuru yapılmalıdır.

    Değer kaybında kusur oranı önemli mi?

    Evet, değer kaybında kusur oranı önemlidir. Araç değer kaybı tazminatı talep edebilmek için genellikle kusursuz veya daha az kusurlu taraf olmak gerekir. Eğer kazada tamamen kusurlu olunuyorsa, kendi aracın değer kaybı karşı taraftan talep edilemez.

    Değer kaybına karşı taraf itiraz ederse ne olur?

    Değer kaybına karşı tarafın itiraz etmesi durumunda iki farklı yol izlenebilir: 1. Sigorta Tahkim Komisyonu'na Başvuru: Sigorta şirketine yapılan başvurunun reddedilmesi veya talebin düşük bir tutarla karşılanması durumunda, 2 yıl içinde Sigorta Tahkim Komisyonu'na başvurulabilir. 2. Dava Açma: Sigorta Tahkim Komisyonu'na başvurunun yanı sıra, değer kaybı davası da açılabilir. Önemli Notlar: 8.000 TL'nin altındaki uyuşmazlıklarda hakem kararı kesindir, itiraz edilemez. 40.000 TL'ye kadar olan uyuşmazlıklarda itiraz hakem heyetinin kararı kesindir, istinaf veya temyiz yoluna başvurulamaz.

    Değer kaybı ve hasar kaybı aynı şey mi?

    Değer kaybı ve hasar kaybı kavramları farklı anlamlar taşır. Değer kaybı, bir aracın kaza sonrası tamir edilmiş olsa bile ikinci el piyasasındaki satış değerinin düşmesi durumunu ifade eder. Hasar kaybı ise, aracın yaşadığı kazadan kaynaklı olarak ortaya çıkan tamir giderleri, işgücü kaybı, parça değişim masrafları ve kullanılamadığı süre boyunca oluşan zararları kapsar.