Buradasın
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı asansör denetimi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, asansör denetimlerini Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD) Yönetmeliği çerçevesinde yürütür 14. Denetim süreci şu adımlarla gerçekleşir:
- Denetim Programının Hazırlanması: Bakanlık, yıllık denetim programı oluşturur 14.
- Resen veya İhbar Üzerine Denetim: Denetimler, resen, ihbar ve şikayet üzerine de yapılabilir 14.
- Bilgi ve Belge İncelemesi: Denetim, öncelikle asansöre ve monte edene ait bilgi ve belgelerin incelenmesiyle başlar 23.
- Duyusal İnceleme: Belgelerin incelenmesinin ardından asansörün duyusal incelemesi yapılır 23.
- Test ve Muayene: Duyusal inceleme sonucunda güvensizlik şüphesi varsa, test ve muayene yapılır 23. Bu hizmet, uygunluk değerlendirme işlemlerinde yer almayan onaylanmış kuruluşların imkanlarından yararlanılarak gerçekleştirilir 23.
- Karar Verme: Test ve muayene sonucuna göre karar verme yetkisi, Bakanlık merkez teşkilatı veya il müdürlüğüne aittir 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: