Evet, banka, dolandırılan müşterinin zararını karşılamakla yükümlüdür. Bankalar, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili BDDK düzenlemeleri çerçevesinde, müşterilerinin kişisel verilerini ve işlem güvenliğini sağlamakla yükümlüdür. Banka, hesap sahibinin internet dolandırıcılığı eyleminin işlenmesinde ve kişisel bilgilerinin kötü niyetli üçüncü kişilerin eline geçmesinde kusuru varsa, bu kusur “müterafik kusur” olarak değerlendirilebilir. Ancak, müşterinin koruma yükümlülüklerine aykırı davranışı nedeniyle sorumlu tutulabilmesi için, müşterinin kusurunun davalı zarar gören banka tarafından ispat edilmesi şart değildir. Dolandırıcılık durumunda, mağdurlar bankaya, BDDK’ye veya savcılığa başvurabilir.