Buradasın
Bankanın dolandırılan müşterinin zararını karşılama zorunluluğu var mı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bankalar, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili BDDK düzenlemeleri çerçevesinde, müşterilerinin kişisel verilerini ve işlem güvenliğini sağlamakla yükümlüdür 5.
Banka, hesap sahibinin internet dolandırıcılığı eyleminin işlenmesinde ve kişisel bilgilerinin kötü niyetli üçüncü kişilerin eline geçmesinde kusuru varsa, bu kusur “müterafik kusur” olarak değerlendirilebilir 34. Bu durumda banka, sözleşmeden doğan yükümlülüğünü yerine getirememesinde kusurlu olmadığını ispat etmek durumunda olup, ayrıca müşterisinin müterafik kusurunu da ispatlamakla yükümlüdür 4.
Ancak, müşterinin koruma yükümlülüklerine aykırı davranışı nedeniyle sorumlu tutulabilmesi için, müşterinin kusurunun davalı zarar gören banka tarafından ispat edilmesi şart değildir 3.
Dolandırıcılık durumunda, mağdurlar bankaya, BDDK’ye veya savcılığa başvurabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: