• Buradasın

    Ambulans servisleri uygunluk belgesi almadan ve asgari sayıda yeterlilik belgesini tamamlamadan faaliyete geçemeyecek ambulanslar bu belge olmadan faaliyet gösteremeyecek ambulans servisi ambulanslar ve sağlık hizmeti sunulan alanlarda bulunması zorunlu sağlık personeli yerine stajyer öğrenci çalıştırılamayacak.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bu ifadeler, Ambulanslar ve Acil Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliği'nde yer alan yasaklardan bazılarıdır 125.
    Yönetmeliğe göre yasak olan diğer fiil ve davranışlar:
    • Ambulans servisleri, kamu kurum ve kuruluşları ve özel sağlık kuruluşları dışındaki gerçek ve tüzel kişiler tarafından işletilemez 125.
    • Ambulanslar amacı dışında kullanılamaz 25.
    • İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak bakım, onarım, test, kontrol ve kalibrasyon işlemi uygulanmayan tıbbi cihazlar ambulanslarda kullanılamaz 25.
    • Çağrı merkezinin telefon numarası üç rakamlı, ulusal veya uluslararası acil çağrı numaralarını çağrıştıran bir numara olamaz 15.
    • Ambulanslar üzerinde bu Yönetmelikte belirtilenler dışında hiçbir yazı, numara veya resim bulunamaz 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İlk Yardım Sertifikası olmayan biri ambulansta çalışabilir mi?

    İlk yardım sertifikası olmayan biri ambulansta çalışamaz. Ambulansta görev yapacak personelin, ilk yardım eğitimi almış olması ve bu eğitimi belgeleyen sertifikaya sahip olması zorunludur.

    Ambulans uygunluk belgesi nasıl alınır?

    Ambulans uygunluk belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Randevu Alma: Randevu.tse.org.tr adresinden uygun gün ve saate randevu alınmalıdır. 2. Başvuru Evrakları: İlk muayene için araç ruhsatı ve AİTM belgesi, periyodik muayene için ise sadece araç ruhsatı gereklidir. 3. Muayene: Araç, TSE Araç Kontrol Merkezi'nde (AKM) veya TSE birimlerinde incelenir. 4. Geçerlilik Süresi: İlk muayene sonrası düzenlenen belgenin geçerlilik süresi 5 yıldır. Daha fazla bilgi için TSE'nin belgelendirmedestek@tse.org.tr adresine e-posta gönderilebilir veya 0312 592 50 00 numaralı telefon aranabilir.

    Ambulansta hangi eğitimler verilir?

    Ambulanslarda verilen bazı eğitimler şunlardır: Ambulans Şoförlüğü Eğitimi: Ambulans kullanacak sürücüler ve 112 adaylarının alması gereken eğitimdir. Temel İlk Yardım Eğitimi: İlkyardım Yönetmeliği uyarınca alınması zorunlu olan bu eğitim, Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerde verilir. İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi: Ambulans şoförlerinin becerilerini geliştirmek için alınan eğitimdir. Ayrıca, ambulans şoförlerinin; iş ve ekipman hazırlığı, sağlık meslekleri etiği, sağlık sektöründe iletişim gibi konularda da eğitim almaları gerekmektedir.

    112 ambulansta kimler çalışır?

    112 ambulansında görev yapan personel, en az üç kişiden oluşan bir ekipten oluşur. Bu ekipte yer alan kişiler şunlardır: Hekim, paramedik veya acil tıp teknisyeni. Diğer sağlık personeli. Şoför. Hekim veya paramedik bulunmayan ambulanslarda, hasta kabininde nakil esnasında hastaya müdahale edecek en az bir acil tıp teknisyeni bulunur.

    Ambulansta hangi kontroller yapılır?

    Ambulansta yapılan bazı kontroller şunlardır: Tıbbi malzeme ve ekipman kontrolü: Oksijen tüpü, portatif aspiratör, defibrilatör gibi cihazların kontrolü ve eksikliklerin giderilmesi. Ambulans dış ve iç temizliği: Hasta kabini ve sürücü kabininin günlük temizliği. Yakıt kontrolü: Ambulansın yakıt seviyesinin ½ deponun altına inmeyecek şekilde tutulması. Aletlerin şarj durumu: Tıbbi cihazların şarj seviyelerinin kontrolü ve eksik olanların şarj edilmesi. Güvenlik ekipmanları: Yangın söndürücü, emniyet kemeri kesicisi ve imdat çekici gibi malzemelerin kontrolü. Telsiz ve haberleşme cihazları: Telsizlerin çalışır durumda olması ve haberleşme sistemlerinin aktif tutulması.

    Acil sağlık araçları ile ambulans hizmetleri yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlandı mı?

    Evet, Ambulanslar ve Acil Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliği 24 Haziran 2025 tarihli ve 32936 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanmıştır. Yönetmelikte yapılan bazı değişiklikler şunlardır: "Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı" ibaresi, "Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü" olarak değiştirilmiştir. Ambulanslarda görev yapacak sağlık personeline Bakanlıkça belirlenen eğitimler tamamlatılması hükmü eklenmiştir. "Danışman hekim" tanımı yapılmış ve görevleri düzenlenmiştir. Kamu kurum ve kuruluşları dışındaki gerçek ve tüzel kişilerin ambulans işletemeyeceği hükmü netleştirilmiştir.