• Buradasın

    Aile bildirimi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aile bildirimi yapmak için iki farklı yöntem kullanılabilir:
    1. e-Devlet üzerinden:
      • e-Devlet sistemine giriş yapılır 4.
      • Kurum listesinden Maliye Bakanlığı seçilir ve "Kamu Personeli Aile Bilgileri Bildirim Sistemi" seçeneği tıklanır 4.
      • Açılan ekranda "Uygulamaya Git" butonuna tıklanır ve yönlendirme sayfasının ardından bildirim ekranı açılır 4.
      • Gerekli alanlar doldurulduktan sonra "Kaydet" butonuna basılır 4.
    2. Aile ve Çalışma Bakanlığı web sitesinden:
      • Aile ve Çalışma Bakanlığı web sitesinden aile durum bildirim formu indirilir 3.
      • Formdaki alanlar ailevi bilgilerle eksiksiz ve doğru şekilde doldurulur 3.
      • Form, istenen kuruma veya şirkete teslim edilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aile gelir durumunu gösteren evrak nedir?

    Aile gelir durumunu gösteren evrak, aile gelir belgesidir. Aile gelir belgesi, bir hanede yaşayan tüm bireylerin gelirlerini bir arada gösteren belgedir. Aile gelir belgesini almak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet. Vergi dairesi veya Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları. Aile gelir belgesi, e-Devlet üzerinden alındığı takdirde resmi belge niteliği taşır.

    Aile kayıt örneği nedir?

    Aile kayıt örneği, kişinin aile kütüğündeki nüfus kaydının çıkarılarak aslına uygunluğu onaylanmış ve aksi kanıtlanıncaya kadar geçerli olan resmi bir belgedir. Bu belge, kişinin doğum yeri, doğum tarihi, medeni hali, aile bireylerinin kimlik bilgileri gibi detayları içerir ve resmi işlemler, miras davaları, vatandaşlık başvuruları, evlilik işlemleri gibi çeşitli durumlarda kullanılır. Aile kayıt örneği, iki farklı şekilde temin edilebilir: 1. e-Devlet üzerinden: T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılarak "Nüfus Kayıt Örneği Belgesi Sorgulama" hizmeti kullanılır. 2. İlçe Nüfus Müdürlüklerinden: Kimlik belgesi ile şahsen başvuru yapılarak alınır.

    Aile bildirim sistemi ne zaman aktif olacak?

    Aile bildirim sisteminin ne zaman aktif olacağına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, 2025 yılı Temmuz ayında, memur ve 4/B sözleşmeli personelin eş ve çocuk çalışma durumlarının Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) sisteminden otomatik olarak sorgulandığı ve bu bilgilerin Kamu Personeli Aile Bildirim Sistemi (KAPSİS) üzerinden güncellendiği bilinmektedir. Ayrıca, 4/B'li sözleşmeli personel ile kadro karşılığı çalışan sözleşmeli personelin aile yardımı ve aile durum bildirimlerini 15 Kasım 2021 tarihinden itibaren e-Devlet üzerinden verebileceği belirtilmiştir. Daha fazla bilgi için ilgili kurumların resmi web sitelerini veya güncel duyurularını takip etmek faydalı olabilir.

    Aile Durum Bildirimi SGK'ya nasıl gönderilir?

    Aile Durum Bildirimi'nin SGK'ya nasıl gönderileceği hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, aile durum bildiriminin genel olarak nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilebilir. Aile Durum Bildirimi şu şekilde yapılabilir: 1. Formun Temini: Aile durum bildirim formu, internet üzerinden Aile ve Çalışma Bakanlığı web sitesinden indirilebilir. 2. Bilgilerin Doldurulması: Form, kişisel ve ailevi bilgilerle eksiksiz ve doğru şekilde doldurulmalıdır. 3. Teslimat: Doldurulan form, istenen kuruma veya şirkete teslim edilmelidir. Eğer çalışan bir devlet personeliyse, e-devlet üzerinden de bildirim yapılabilir.

    Aile Durum Bildirimi eşin çalışıyor mu?

    Aile Durum Bildirimi'nde eşin çalışıp çalışmadığı belirtilir. Bildirimde, eşin adı soyadı, çalışma durumu (çalışıyor, çalışmıyor, geliri olan, geliri olmayan) ve gelirine ilişkin açıklamalar yer alır. Ayrıca, sadece ücret geliri elde eden eş, "çalışmayan ve herhangi bir geliri olmayan eş" kapsamında değerlendirilmez. Aile Durum Bildirimi, ilk işe girişte verilir ve eşin asgari geçim indiriminden yararlanan durumunda değişiklik olması halinde yeniden sunulur.

    Aile bildirim formu nereden alınır?

    Aile bildirim formu, internet üzerinden Aile ve Çalışma Bakanlığı web sitesinden kolayca indirilip yazdırılabilir. Ayrıca, bu formu iş yerinde insan kaynakları (İK) biriminden de temin edebilirsiniz. Formu almak için muhtarlık veya herhangi bir kamu kurumuna başvurmaya gerek yoktur.

    Aile grubu nasıl oluşturulur?

    Aile grubu oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Google Aile Grubu için: Google hesabında oturum açılır. g.co/yourfamily adresine gidilir. "Aile grubu oluştur" ve ardından "Başlayın" seçilir. "Aile grubu yöneticisi olmaya hazır mısınız?" bölümünde "Onayla" seçilir. Google aile grubuna davet edilmek istenen aile üyelerinin adları girilir. "Gönder" seçilir. 2. Microsoft Aile Grubu için: Bir web tarayıcısı kullanılarak family.microsoft.com adresi ziyaret edilir. Aile Koruması hesabında oturum açılır. "Aile üyesi ekle" seçeneğine tıklanır. Aile üyesinin telefon numarası veya e-posta adresi girilir ve "İleri"ye tıklanır. Aile üyesinin rolüne (üye veya düzenleyici) karar verilir ve "Davet" > "İleri"ye tıklanır. Aile grubu oluştururken, grup yöneticisinin en az 18 yaşında (veya ülkede geçerli olan reşit olma yaşında) olması ve davet edilen kişilerin Google hesabının olması gerekir.