• Buradasın

    Afet fonu ile ilgili kanun nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Afet fonu ile ilgili kanun, 15/3/2023 tarihli ve 7441 sayılı Afet Yeniden İmar Fonunun Kurulması Hakkında Kanun'dur 123.
    Bu kanunun amacı, doğal afetler nedeniyle genel hayata etkili afet bölgesi ilan edilen alanlarda; imar, altyapı ve üstyapı çalışmaları için gerekli kaynağın sağlanması, yönetilmesi ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına aktarılması amacıyla Afet Yeniden İmar Fonu'nu (Fon) kurmak, Fonun yönetimi ve faaliyetlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi hakkında kanun nedir?

    Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun, 16/5/2012 tarihinde kabul edilen ve 31/5/2012 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanan 6306 sayılı kanundur. Kanunun amacı, afet riski altındaki alanlar ile bu alanlar dışındaki riskli yapıların bulunduğu arsa ve arazilerde, fen ve sanat norm ve standartlarına uygun, sağlıklı ve güvenli yaşama çevrelerini teşkil etmek üzere iyileştirme, tasfiye ve yenilemelere dair usul ve esasları belirlemektir. Kanunun bazı maddeleri: Tahliye ve yıktırma. Rezerv yapı alanı. Riskli alan. Uygulama bütünlüğü.

    Afet nedir kısaca tanımı?

    Afet, insanlar için fiziksel, ekonomik ve sosyal kayıplar ortaya çıkaran, insanın normal yaşantısını ve eylemlerini durduran veya kesintiye uğratan, imkânların yetersiz kaldığı olaylara verilen genel bir isimdir. Bir olayın afet olarak nitelendirilebilmesi için, insanları veya insanların yaşamını sürdürdüğü çevreyi etkili biçimde etkileyecek kadar büyük olması gerekir.

    Afet risk azaltma planı nedir?

    Afet risk azaltma planı, afetlerin neden olabileceği fiziksel, sosyal, ekonomik, çevresel, psikolojik zarar ve kayıpları önlemek veya etkilerini en aza indirmek amacıyla hazırlanan ulusal bir plandır. Türkiye'de bu plan, 2022 ile 2030 yıllarını kapsayan Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP) olarak AFAD koordinasyonunda hazırlanmıştır. TARAP'ın bazı amaçları: Afet öncesinde hazırlanarak uygulanması gereken afet risk azaltma çalışmalarının temel prensiplerini belirlemek. Dayanıklı, güvenli, hazırlıklı, sürdürülebilir, afete dirençli yaşam çevreleri oluşturmak. Plan, aşağıdaki kurum ve kuruluşları kapsar: Kamu kurum ve kuruluşları. Yerel yönetimler. Özel sektör. Sivil toplum kuruluşları. Üniversiteler. Gerçek kişiler.

    Afet ve acil durum mevzuatı nelerdir?

    Afet ve acil durum mevzuatından bazıları şunlardır: Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği. Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP). Afet ve Acil Durum Tatbikatları Hakkında Yönetmelik. Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birlikleri ve Ekiplerinin Kuruluşu, Görevleri, Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik. Geçici Koruma Yönetmeliği. İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik. 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği. Ayrıca, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 37. maddesi de bu alanda dayanak olarak kullanılmaktadır.

    Afet yönetimi ile ilgili kurumlar nelerdir?

    Afet yönetimi ile ilgili bazı kurumlar: Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD). Sağlık Bakanlığı. İçişleri Bakanlığı ve ilgili kuruluşlar. Belediyeler ve il özel idareleri. Birleşmiş Milletler (BM). Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ). Uluslararası Kızılhaç ve Kızılay Hareketi. Avrupa Birliği (AB).

    Afet ve acil durum yönetimi nedir?

    Afet ve acil durum yönetimi, meydana gelen bir afet veya acil durumun etkilerini azaltmak için yapılan çalışmaların tümüdür. Afet ve acil durum yönetiminin odaklandığı konu, meydana gelen olayları önlemek veya ortadan kaldırmak değil, etkilerini azaltmak için çalışmalar yapmaktır. Afet ve acil durum yönetimi kapsamındaki olaylar terör, yangın, tehlikeli madde olayları, deprem, sel, tsunami, fırtına, kasırga, ayaklanma, kıtlık, kuraklık veya büyük kazalar gibi çeşitli olaylar olabilir. Afet ve acil durum yönetiminin temel amacı, risk yönetimi kapsamında tüm aşamalar için mevcut kaynakları kullanarak, karar vererek, planlayarak, analiz ederek ölüm ve yaralanmaları önlemek ile çevre ve mülkü korumaktır. Afet ve acil durum yönetimi dört aşamadan oluşan dinamik bir süreç içerir: Önlem ve zarar azaltma. Müdahale. İyileştirme. Türkiye'de afet ve acil durum yönetimi, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) tarafından yürütülmektedir.

    Afet Fonu'na kimler para yatıracak?

    Afet Yeniden İmar Fonu'na para yatıracak kişiler ve kurumlar şunlardır: Yurt içi ve yurt dışından yapılan her türlü bağış, yardım ve hibeler. Bütçeye bu amaçla konulacak ödenekler. Sermaye ve para piyasalarından sağlanan finansman ve kaynaklar. Fonun Yönetim Kurulu, Hazine ve Maliye Bakanı başkanlığında ilgili bakanlardan oluşur ve fondan kaynak aktarımı yapılacak projeleri, aktarılacak kaynak tutarını ve harcama programlarını belirler.