• Buradasın

    6563'e göre ticari iletişim nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'a göre ticari iletişim, alan adları ve elektronik posta adresi dışında, mesleki veya ticari faaliyet kapsamında kazanç sağlamaya yönelik olarak elektronik ticarete ilişkin her türlü iletişimdir 125.
    Ticari iletişim kapsamında, telefon, çağrı merkezleri, faks, otomatik arama makineleri, akıllı ses kaydedici sistemler, elektronik posta, kısa mesaj hizmeti gibi vasıtalar kullanılarak gönderilen ticari elektronik iletiler de yer alır 145.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-ticaret sitelerinde iletişim numarası zorunlu mu?

    Evet, e-ticaret sitelerinde iletişim numarası zorunludur. Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı ve Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcılar Hakkında Yönetmeliğin 5/3. maddesine göre, hizmet sağlayıcılar ağ üzerindeki ana sayfasında ve doğrudan ulaşılabilecek şekilde “iletişim” başlığı altında aşağıdaki bilgileri sunmakla yükümlüdür: tebligata elverişli KEP adresi; elektronik posta adresi; telefon numarası; işletme adı veya tescilli marka adı; mensubu olduğu meslek odası ve varsa üyesi olduğu sektörel kuruluşlar ile meslekle ilgili davranış kuralları; mensup olunan meslek odası veya sektörel kuruluşa ne şekilde ulaşılabileceğine ilişkin bilgiler; tacir ise ayrıca; ticaret unvanı, MERSİS numarası, merkez adresi; esnaf ise ayrıca; adı ve soyadı, vergi kimlik numarası, merkez adresi. Bu yükümlülük genellikle iletişim sayfasının e-ticaret sitesindeki footer kısmına yerleştirilmesiyle yerine getirilmektedir.

    Ticari elektronik ileti nedir?

    Ticari elektronik ileti, gerçek ve tüzel kişilerin mal ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak ya da işletmelerini tanıtmak amacıyla elektronik iletişim araçlarıyla (telefon, çağrı merkezleri, faks, otomatik arama makineleri, akıllı ses kaydedici sistemler, elektronik posta, kısa mesaj hizmeti gibi vasıtalar) gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli iletilerdir. Ticari elektronik ileti gönderilebilmesi için, iletinin alıcısının önceden onayının alınması zorunludur. Bazı ticari elektronik ileti türleri için onay alınması gerekmez: 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu kapsamındaki işletmecilerin kendi mal ve hizmetlerini tanıtan iletileri; vakıf üniversitelerinin öğrencilerine ve velilerine gönderdiği iletiler; kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile kamuya yararlı dernekler ve vergi muafiyeti sağlanan vakıfların ticari işletmeleriyle ilgili üyelerine gönderdiği iletiler; radyo ve televizyon yayıncılığı yapan kuruluşların bilgilendirme iletileri; devlet, mahalli idareler ve diğer kamu tüzel kişilerinin bilgilendirme iletileri.

    Ticari tanıtım nedir?

    Ticari tanıtım, ticaret, iş, zanaat veya bir meslekle bağlantılı olarak; bir mal veya hizmetin satışını ya da kiralanmasını sağlamak, hedef kitleyi oluşturanları bilgilendirmek veya ikna etmek amacıyla gerçekleştirilen pazarlama iletişimi niteliğindeki duyurulardır. Genel tanımıyla ise reklam ve tanıtım faaliyetleri, TV, basın, internet, broşür, katalog gibi basılı materyaller ve çeşitli iletişim araçlarıyla şirketlerin kendini hedef kitleye tanıtması, pazarlaması ve yeni pazarlar yaratmasıdır.

    B2C ne anlama gelir?

    B2C, "business to consumer" teriminin kısaltmasıdır ve "firmadan tüketiciye" anlamına gelir. B2C iş modeli, şirketlerin bireysel tüketicilerle doğrudan kurduğu ticari ilişkileri ifade eder. B2C iş modelinin bazı uygulama örnekleri: Üretici firmaların kendi sanal mağazaları üzerinden doğrudan tüketiciye satış yapması; Tedarikçilerden alınan ürünlerin, üzerine kâr eklenerek tüketiciye sunulduğu sanal pazar yerleri. B2C iş modeli, özellikle e-ticaret sektöründe yaygın olarak kullanılmaktadır.

    Ticari iletişim ve ticari elektronik iletiler hakkında yönetmelik nedir?

    Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik, elektronik iletişim araçlarıyla yapılan ticari iletişime dair bilgi verme yükümlülüklerine ve ticari elektronik iletilerde uyulması gereken hususlara ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Ticari elektronik iletiler ve onay. Ticari iletişim ve ticari elektronik ileti içeriği. Onay gerektirmeyen durumlar. Yönetmeliğin tamamına mevzuat.gov.tr, lexpera.com.tr ve resmigazete.gov.tr sitelerinden ulaşılabilir.