• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    153 numaralı telefon, çeşitli nedenlerle arayabilir:
    • Hizmet talebi veya şikayet takibi 12. Vatandaş daha önce belediyeye bir şikayet veya talepte bulunmuşsa, 153 bu talebin durumunu bildirmek için arayabilir 12.
    • Acil durum bildirimi 12. Altyapı sorunları, doğal afetler veya acil durumlarla ilgili vatandaşları bilgilendirmek için arama yapabilir 12.
    • Anket veya geri bildirim talebi 12. Belediyelerin, sunulan hizmetlerin kalitesini değerlendirmek ve iyileştirmek için yaptığı araştırmalar kapsamında arama yapılabilir 12.
    • Vergi veya borç bildirimi 1. Emlak vergisi, su faturası veya diğer borçlar hakkında bilgi vermek amacıyla arama yapılabilir 1.
    • Yeni hizmetler ve projeler 1. Yeni projeler, etkinlikler veya duyurular hakkında bilgilendirme yapılabilir 1.
    • Sosyal yardımlar ve destek programları 12. Sosyal yardımlar veya çeşitli destek programlarına katılabilecek vatandaşlara yönelik bilgilendirme yapılabilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İstanbul 153 şikayet nasıl yapılır?

    İstanbul'da 153 şikayetini iletmek için aşağıdaki yöntemlerden birini kullanabilirsiniz: 1. Telefonla İletişim: 153 numarasını arayarak doğrudan temsilci ile konuşabilirsiniz. 2. Online Başvuru: İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin resmi web sitesinde yer alan "İletişim" veya "Şikayet" bölümünden online olarak şikayet formu doldurabilirsiniz. 3. Mobil Uygulama: İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin mobil uygulamasını indirerek, buradan da şikayetlerinizi iletebilirsiniz. 4. E-posta: Belediyenin resmi e-posta adresi olan beyazmasa@ibb.gov.tr adresine şikayetlerinizi iletebilirsiniz. 5. Yüz Yüze Başvuru: İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ilçe müdürlüklerine veya hizmet binalarına giderek şikayette bulunabilirsiniz.

    Alo 153 ücretli mi?

    Alo 153, yani diğer adıyla Beyaz Masa, tamamen ücretsizdir. Türkiye'deki farklı şehirlerdeki kendi il sınırları içerisinde hizmet veren bu numara, talep edilen kamu yerel hizmetleri için aranır ve o şehirdeki vatandaşlar adına destek sağlar.

    153 şikayet hattı nereye bağlıdır?

    153 şikayet hattı, yerel belediyelere bağlıdır. Türkiye'de uygulamaya giren bu hat, halkın belediye hizmetlerinden daha kolay yararlanabilmesi için kurulmuştur. Örneğin, İstanbul için 153 numarası, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çözüm Merkezi'ne aittir.