Buradasın
Renklerin marka kimliği üzerindeki etkisi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Renklerin marka kimliği üzerindeki etkisi oldukça büyüktür çünkü renkler, tüketicilerin algısını ve davranışlarını doğrudan etkileyebilir 13.
Bazı renklerin markalar üzerindeki özel etkileri:
- Kırmızı: Enerji, tutku ve dikkat çekicilik simgeler; fast food zincirleri ve indirim kampanyaları tarafından tercih edilir 13.
- Mavi: Güvenilirlik ve huzur hissi verir; bankalar ve sağlık hizmetleri bu rengi kullanır 13.
- Yeşil: Doğallık ve büyüme ile ilişkilendirilir; organik ürünler ve çevre dostu şirketler yeşil tonlarını seçer 13.
- Sarı: Optimizm ve neşeyi ifade eder; çocuk ürünleri ve eğlence sektörü sarıyı sıkça kullanır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: