Buradasın
Zaman yönetimi ve günlük program hazırlama nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Zaman yönetimi, zamanı etkin ve verimli kullanma, her saati ve dakikayı belirli bir hedef veya amaç doğrultusunda planlı bir şekilde kullanma çabasıdır 34.
Günlük program hazırlama ise, zamanı yönetmek için aşağıdaki adımları içerir:
- Hedef belirleme 15. Büyük hedefleri günlük yapılabilecek küçük işlere dönüştürmek 15.
- Yapılacaklar listesi oluşturma 15. İşleri önem sırasına dizmek ve unutulmasını önlemek 15.
- Her bir proje için bitirme tarihi belirleme 1.
- Nerede ve ne zaman daha üretken olduğunu keşfetme 1.
- Görevlere odaklanma ve dikkat dağıtıcı unsurları azaltma 15.
- Mola verme 15.
Zaman yönetimi ve günlük program hazırlama, verimliliği artırır, stresi azaltır ve iş-yaşam dengesini sağlar 125.
Zaman yönetimi için Eisenhower matrisi, Pomodoro ve Kanban gibi teknikler de kullanılabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: