Buradasın
Tahsilat makbuzu Excel'de nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tahsilat makbuzu Excel'de yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Makbuz Şablonu Oluşturma: Excel'de "Tahsilat Makbuzu" başlıklı bir şablon oluşturun ve üzerine işletmenizin logosunu ekleyin 3.
- Tarih ve Numaralandırma: Her makbuzun benzersiz bir numarası ve tarihi olmalıdır 34.
- Müşteri ve Satıcı Bilgileri: Makbuzun üst kısmına müşteri ve satıcı bilgilerini açık ve anlaşılır bir şekilde yazın 3.
- Ürün/Hizmet Bilgileri: Sağlanan hizmet veya satılan ürünlerin detaylı bir tanımını ekleyin 3.
- İmza Alanı: Satıcı ve alıcı için imza bölümleri ekleyin 3.
Bazı Excel formülleri ve özellikleri de tahsilat makbuzunu oluştururken faydalı olabilir:
- Bugünün tarihinin otomatik gelmesi için: Tarih alanı için “=BUGÜN()” formülü kullanılabilir 25.
- Firma bilgilerinin açılır liste olarak gelmesi için: Veri Doğrulama özelliği ile farklı bir Excel sayfasında tutulan firma isimlerinden seçim yapılabilir 25.
- Yetkili isminin otomatik gelmesi için: DÜŞEYARA formülü ile seçilen firmaya göre yetkili ismi getirilebilir 25.
- Tahsilat miktarlarının formatlanması için: Hücre Biçimlendir özelliği ile hücreler para birimi olarak formatlanabilir 25.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: