Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Stratejik halkla ilişkiler, kurum veya bireylerin hedeflerini gerçekleştirmek için paydaşlarıyla etkileşim kurmasını ve iletişimini düzenleyen bir disiplin olarak tanımlanabilir 5.
Stratejik halkla ilişkilerin temel unsurları şunlardır:
- Planlama 5. Kurumun hedefleri belirlenir ve iletişim stratejisi oluşturulur 5.
- Hedef belirleme 5. Hedef kitlelerin kimlikleri, davranışları, ihtiyaçları ve beklentileri analiz edilir 5.
- Mesaj oluşturma 5. Ulaşılmak istenen mesaj tasarlanır 5.
- İletişim araçlarının seçimi 5. İletişim kurulacak kanallar özenle seçilir 5.
- Uygulama 5. Planlanan stratejiler hayata geçirilir 5.
- Değerlendirme 5. Stratejiler, hedef kitlelerin değişen ihtiyaçlarına göre yeniden düzenlenir 5.
Stratejik halkla ilişkiler, dijital pazarlama, reklam, kamu diplomasisi ve medya ilişkileri gibi birçok disiplinle yakından ilişkilidir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: