Buradasın
Sekreter koltuğu nasıl olmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sekreter koltuğu, ergonomik özelliklere sahip olmalıdır 2. İşte bazı önemli kriterler:
- Yükseklik: Koltuğun yüksekliği, kişinin boyuna ve bacak boyuna göre ayarlanabilmelidir 12. Ortalama bir insan için oturma yeri 40-50 cm yüksekliğinde olmalıdır 5.
- Sırt Desteği: Bel boşluğunu ve omurganın "S" şeklini destekleyen bir sırt desteği bulunmalıdır 13. Ayarlanabilir bel desteği, duruşun korunmasına yardımcı olur 1.
- Nefes Alabilir Malzeme: Koltuk, terleme yapmayan, kaymayan ve nefes alan bir malzemeden yapılmış olmalıdır 25.
- Kolçaklar: Kolçaklar, derinliği ayarlanabilen ve sağa-sola hareket edebilen türde olmalıdır 1.
- Tekerlekler: Koltuk, güvenlik tekerleklerine sahip olmalı ve bu tekerlekler basınca duyarlı fren mekanizmasına sahip olmalıdır 15.
Bu özellikler, uzun süre masa başında çalışan sekreterlerin konforunu ve sağlığını artırır.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: