Buradasın
İnsan kaynakları CV'de nelere dikkat eder?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İnsan kaynakları (İK) departmanı, iş başvurusu CV’lerini değerlendirirken adayın pozisyona uygunluğunu belirlemek için çeşitli kriterlere dikkat eder 2. İşte en önemli faktörler:
- CV'nin yapısı ve anlaşılır olması 2. Kolay okunabilir, net ve profesyonel bir tasarım olmalıdır 2.
- Yetkinlik ve kişilik özellikleri 2. Analitik düşünme, problem çözme, iletişim, takım çalışması, proaktif olma gibi yetkinlikler önemlidir 2.
- İş deneyimi ve kariyer tutarlılığı 2. İş geçmişindeki süreklilik, terfi ve gelişim, önceki iş yerlerinden alınan referanslar dikkate alınır 2.
- Eğitim ve nitelikler 2. Pozisyon için gerekli olan eğitim düzeyi, bölüm ve sertifikalar incelenir 2.
- Ek faktörler 2. Hobiler ve gönüllü çalışmalar, adayın sosyal yönü ve ilgi alanları hakkında fikir verebilir 2.
İK uzmanları, sadece CV’ye değil, adayın başvuru sırasında sunduğu ön yazı, mülakat performansı ve kültürel uyumuna da büyük önem verirler 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: