Buradasın
E devlet üzerinden işe alım başvurusu nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-Devlet üzerinden işe alım başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- e-Devlet'e Giriş: T.C. kimlik numarası ve PTT üzerinden alınan şifre ile e-Devlet'e giriş yapılır 2.
- İŞKUR Sayfası: Hizmetler bölümünden "İŞKUR İş İlanları ve İş Başvuru" sayfasına tıklanır 2.
- Bilgi Girişi: İsim, soyisim, T.C. kimlik numarası, baba ismi, doğum tarihi ve aktif olarak kullanılan cep telefonu gibi bilgiler girilir 2. Bu bilgilerin birçoğu e-Devlet üzerinde yer aldığından otomatik doldurulabilir, ancak bilgilerin doğruluğu kontrol edilmelidir 2.
- Form Doldurma: Gerekli bilgiler eklendikten sonra yükümlülükler onaylanarak form doldurulur 2.
- Özgeçmiş: İŞKUR'un kullanması için geçmiş iş deneyimlerinin ve okul bilgilerinin yer aldığı bir özgeçmiş hazırlanır 2.
- Başvuru Aktifleştirme: İş arama durumu aktif hale getirilir 2. Başvuru aktif hale getirilmediği sürece yüklenen bilgiler işverenler tarafından görüntülenmez 2.
Ayrıca, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi'nin yürüttüğü çalışma sonrası kamu işe alımı hizmeti e-Devlet'e dahil edilmiştir 5. Kamu kurumlarına iş başvurusunda bulunacak kişiler, memur ve sözleşmeli personel alımlarına "kariyer kapısı" başvuru ekranı üzerinden e-Devlet üzerinden başvuru yapabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: