• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'de acil durumlar için aranabilecek bazı numaralar:
    • 112: Ambulans, itfaiye, polis, jandarma, orman yangını ihbarı gibi acil durum birimlerine ulaşmak için kullanılır 124.
    • 110: Yangın ve itfai olaylar için 45.
    • 155: Polis imdat 45.
    • 156: Jandarma imdat 45.
    • 122: Afet ve Acil Durum (AFAD) çağrı merkezi 45.
    • 158: Sahil güvenlik ihbar ve talep hattı 45.
    Ayrıca, farklı kurumlar için çeşitli özel numaralar da bulunmaktadır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    112 acil çağrı merkezi giriş nasıl yapılır?

    112 acil çağrı merkezine giriş yapmak için sabit, ankesör veya cep telefonundan 112 numarasını tuşlamak yeterlidir. Çağrıyı karşılayan görevliye verilmesi gereken bilgiler: hastanın açık adresi; hastanın yaşı, cinsiyeti ve tıbbi geçmişi; hastanın bilincinin yerinde olup olmadığı, nefes alıp almadığı, kanaması veya göğüs ağrısı olup olmadığı; yaranın yeri ve nasıl meydana geldiği. Ayrıca, ad, soyad ve arama yapılan telefon numarası da bildirilmelidir.

    1-1-9 acil durum numarası nedir?

    1-1-9 acil durum numarası hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye'deki bazı acil durum numaraları şunlardır: 112: Ambulans, polis, jandarma, itfaiye, orman yangını ihbarı gibi birçok acil durum birimi için ortak numara. 114: Ulusal Zehir Danışma Merkezi. 185: Su arıza ihbar hattı. 186: Elektrik arıza ihbar hattı. 187: Doğalgaz arıza ihbar hattı.

    122 acil durum hattı nedir?

    122 acil durum hattı, Türkiye'de Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD)'a bağlı olarak hizmet veren bir acil çağrı hattıdır. 122 numarasının aranması gereken bazı acil durumlar: mahsur kalma; boğulma; patlama; radyoaktif patlama; kaybolma; heyelan; deprem; sel ve baskın. 122 numarası, mobil ve sabit hatlardan ücretsiz aranabilir.

    AFAD acil durum hattı nasıl aranır?

    AFAD acil durum hattına ulaşmak için 112 Acil Çağrı Merkezi aranabilir. 112 acil hattına mobil ve sabit hatlardan ücretsiz bağlanılmaktadır ve arayan kişilerin konumu otomatik olarak belirlenmektedir. Ayrıca, AFAD Acil isimli mobil uygulama üzerinden de tek buton ile yardım ekiplerine ulaşım sağlanabilir. AFAD Acil Çağrı uygulaması ile acil arama yapmak için: 1. Uygulama indirilip yüklendikten sonra uygulamaya kayıt olunur. 2. Acil arama, "Yaralıyım", "Kayboldum", "Enkaz Altındayım" ve "Yakınıma Ulaşamıyorum" butonlarından biri ile başlatılır. 3. Arama başlatıldıktan sonra mesajlaşma ekranı açılır ve 112 Acil Çağrı Merkezi ile aynı anda sesli ve metinsel iletişime geçilebilir. Acil arama başlatabilmek için uygulamanın kullanıldığı bölgenin afet bölgesi olması gerekmektedir.

    112 acil SMS ihbarları nasıl yapılır?

    112 Acil Çağrı Merkezi'ne SMS ile ihbar yapmak için: 1. Cep telefonunun SMS kısmına ihbar ve şikayetle ilgili bilgiler yazılır. 2. Mesaj, 112'ye ücretsiz olarak gönderilir. İhbarda bulunurken dikkat edilmesi gerekenler: Mesajda konum veya açık adres, acil durumun ne olduğu ve detaylı bilgi gibi mümkün olduğunca fazla bilgi verilmelidir. Çağrı karşılayıcı, ek bilgi talep edebilir. Acil durumlarda telefonla arama, SMS göndermekten daha güvenilir ve hızlı bir seçenektir. SIM kartı olmayan telefonlardan SMS gönderilemez. SMS, hangi konumdan gönderilmişse o ilin 112 Acil Çağrı Merkezi'ne iletilir. Asılsız ihbarda bulunulması veya acil hatların gereksiz meşgul edilmesi halinde yasal işlem başlatılır.

    112 ve 1023 neden aranır?

    112, acil durumlarda yardım çağırmak için aranır. 1023 numarası hakkında bilgi bulunamadı.

    112 Acil Servis İstasyonu nereye bağlıdır?

    112 Acil Servis İstasyonu, il ambulans servisi başhekimliğine bağlıdır. Ayrıca, 112 acil çağrı merkezleri, valilikler bünyesinde hizmet verir.