Buradasın
Vergi dairesinden matrah artırımı yazısı nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Vergi dairesinden matrah artırımı yazısı almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Vergi Dairesine Başvuru: Matrah artırımı yapmak isteyen mükellefler, adreslerinin bağlı olduğu vergi dairesine şahsen gitmeli veya bir mali müşavire vekalet vermelidir 14.
- Dilekçe Hazırlama: Vergi dairesinde, matrah artırımına ilişkin talebi içeren bir dilekçe hazırlanmalıdır 14. Dilekçede, hangi vergi türlerinde ve yıllara ilişkin artırıma gidileceği belirtilmelidir 2.
- Barkot Etiketi Ekleme: Dilekçeye, evrak kayıt tarafından 996 ile başlayan 11 haneli geçici vergi kodunu içeren bir barkod etiketi eklenmelidir 14.
- Beyanname Doldurma: Matrah artırımı bildirimi elektronik ortamda düzenlenmeli ve e-Beyanname sistemi üzerinden gönderilmelidir 2.
- Ödeme: Artırılan matrah tutarı üzerinden hesaplanan vergiler, belirlenen tarihlerde ve taksitler halinde ödenmelidir 2.
Matrah artırımı, tamamen isteğe bağlı bir uygulamadır ve zorunlu değildir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: