Buradasın
Uzun kuyruk pazarlama stratejisi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Uzun kuyruk pazarlama stratejisi, geniş kitlelere hitap etmek yerine, daha küçük ve özelleşmiş pazar segmentlerine odaklanarak başarıyı hedefler 4. Bu strateji, 2004 yılında Chris Anderson tarafından ortaya atılmıştır 34.
Uzun kuyruk pazarlama stratejisinin bazı özellikleri:
- Niş pazarlara odaklanma 14. Popüler olan ürünlerin veya hizmetlerin yanı sıra, daha az bilinen, niş ürün ve hizmetler de pazarda yer alır 4.
- Yüksek dönüşüm oranları 4. Spesifik anahtar kelimeler ve niş ürünler üzerinden yapılan pazarlama, genellikle daha yüksek dönüşüm oranları ile sonuçlanır 4.
- Daha az rekabet 4. Daha spesifik ve az talep gören ürün ve hizmetlere odaklanarak rekabetin az olduğu pazarlarda başarılı olma şansı artar 4.
- Kişiselleştirilmiş pazarlama 1. Daha kişiselleştirilmiş ve etkili bir pazarlama stratejisi geliştirilebilir 4.
Uzun kuyruk pazarlama stratejisinin uygulandığı bazı platformlar:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: