Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Monopolcü firmanın kısa dönem ve uzun dönem davranışları şu şekilde özetlenebilir:
- Kısa Dönem:
- Monopolcü firma, tam rekabette olduğu gibi, toplam hasılat ile toplam maliyet arasındaki farkı maksimum yapan üretim düzeyini seçerek kârını maksimum yapar 5.
- Monopolcü, üretim miktarını belirlerken marjinal hasılatın marjinal maliyete eşit olduğu noktayı hedefler (MR=MC) 35.
- Kısa dönemde aşırı kâr, yeni firmaların piyasaya girmesine neden olur 2. Bu durum, mevcut firmaların mallarına olan talebi ve elde ettikleri kârları azaltır 2.
- Uzun Dönem:
Monopolcü rekabet piyasasında ise uzun dönem dengesi gerçekleştiğinde malın fiyatı ortalama maliyete eşit olur ve ekonomik kâr ortadan kalkar 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: