• Buradasın

    Monopoldeki firma uzun dönemde zarar ederse ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Monopoldeki firma uzun dönemde zarar ediyorsa, kaynaklarını daha kârlı alanlarda kullanma arayışına girişebilir 2.
    Eğer firmanın zarar etmesinin sebebi optimum büyüklükte olmaması ise, optimum işletme büyüklüğü arayışı içine girilir ve işletme özelliklerinin değiştirilmesine çalışılır 2. Firma uzun dönemde gerekli değişiklikleri yapabilirse, sektörde kalmaya devam edebilir 2.
    Eğer firmanın zarar etmesini önleyecek optimum bir büyüklük mümkün olmayacaksa, firma uzun dönemde piyasayı terk etmek zorunda kalır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Monopol ve tam rekabet arasındaki farklar nelerdir?

    Monopol ve tam rekabet arasındaki temel farklar şunlardır: Monopol: 1. Tek Satıcı: Piyasada tek bir satıcı bulunur ve bu satıcı fiyatı belirler. 2. Rekabet Yokluğu: Herhangi bir rekabetten söz edilemez. 3. Giriş Engelleri: Piyasaya yeni firmaların girmesi zordur veya imkansızdır. 4. Ürün Farklılığı: Malın ikamesi yoktur ve ürün benzersizdir. Tam Rekabet: 1. Çok Sayıda Alıcı ve Satıcı: Piyasada çok sayıda alıcı ve küçük ölçekli satıcı bulunur. 2. Fiyat Kabulü: Satıcılar piyasa fiyatını kabul etmek zorundadır, fiyatı kendileri belirleyemezler. 3. Homojen Ürün: Tüm firmalar aynı ürünü aynı fiyatla satar. 4. Giriş ve Çıkış Serbestliği: Piyasaya giriş ve çıkış serbesttir.

    Monopoldeki talep esnekliği nedir?

    Monopoldeki talep esnekliği, bir malın monopol piyasasında talep edilen miktarının, malın fiyatına karşı duyarlılığını ifade eder. İdeal olarak, monopolleşmiş bir mal için talep esnekliğinin sıfır olması istenir.

    Monopolde kar sıfır olabilir mi?

    Monopol piyasasında kar sıfır olabilir, bu duruma başabaş noktası denir. Monopolcü firma, karını maksimize etmek için marjinal hasılatın marjinal maliyete eşit olduğu üretim düzeyinde faaliyet gösterir (MR = MC). Bu noktada, toplam hasılat toplam maliyete eşit olur ve firmanın karı sıfırlanır.

    Monopoldeki firma neden fiyat belirleyici?

    Monopoldeki firma, tek satıcı olması ve ürünün ikamesinin bulunmaması nedeniyle fiyat belirleyici konumundadır.
    A towering, solitary factory with smokestacks dominates a barren marketplace, while small, empty stalls and frustrated merchants stand powerless in its shadow.  

(Note: The description avoids text, symbols, technology, and explicit content while capturing the essence of monopolistic dominance in a market context.)

    Monopol nedir?

    Monopol (tekel), bir pazarda belirli bir ürün için üretici ya da dağıtımcı olarak tek bir firmanın bulunması durumudur. Monopol piyasasının bazı özellikleri şunlardır: Tek satıcı ya da üretici, çok sayıda alıcı bulunur. Tekel firma tarafından üretilen ürünün herhangi bir alternatifi bulunmaz. Piyasa giriş neredeyse imkansızdır. Piyasada rekabet ortamı bulunmaz. Piyasada fiyatı belirleyen monopol firmadır. Monopoller, doğal, yasal, anlaşmalı ve fiili olmak üzere dört değişik şekilde ortaya çıkabilirler: Doğal monopoller. Yasal monopoller. Anlaşmış monopoller. Fiili monopoller. Monopol piyasa, serbest piyasa ekonomilerinde önerilmez.

    Monopol talep eğrisi nasıl olur?

    Monopol talep eğrisi, negatif eğimlidir, yani aşağı doğru eğimlidir. Monopol piyasasında, firmanın talep eğrisi ile piyasa talep eğrisi aynıdır. Monopol talep eğrisinin şekli, satılan malın ikame durumuna göre değişir. Monopol talep eğrisine dair görsellere şu sitelerden ulaşılabilir: avys.omu.edu.tr; acikders.ankara.edu.tr.

    Monopol ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

    Monopol ile ilgili yanlış ifade C) firmanın arz eğrisi ile piyasanın arz eğrisi aynıdır seçeneğidir. Monopol piyasasında firmanın arz eğrisi ile piyasanın arz eğrisi aynı değildir; monopol firmasının arz eğrisi, piyasa talep eğrisi ile belirlenir.