Buradasın
Ürün ve pazar arasındaki uyumun sağlanması için neler yapılmalıdır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ürün ve pazar arasındaki uyumun sağlanması için aşağıdaki adımlar atılmalıdır:
- Hedef müşteri kitlesini belirlemek 123. Ürün veya hizmetten yararlanacak kitleyi analiz etmek ve ihtiyaçlarını anlamak önemlidir 13.
- Pazar ve rakip araştırması yapmak 123. Müşterilerin ihtiyaçlarını ve ürünün pazarda nasıl bir boşluğu dolduracağını tespit etmek gerekir 23.
- Değer önerisi oluşturmak 123. Ürünün rakiplerden farkını ve müşterilere sunduğu değeri net bir şekilde ortaya koymak gerekir 12.
- Temel bir prototip geliştirmek 2. Pahalı bir geliştirme projesine başlamadan önce müşterilerle değer teklifini test etmek önemlidir 2.
- Testler yapmak ve ürünü geliştirmek 1. Online ölçüm platformları veya saha araştırmaları ile müşteri geri bildirimlerini analiz ederek ürünü iyileştirmek gerekir 1.
Ürün ve pazar uyumunu sağlamak için kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
- Sean Ellis metodu 1. Ürünle ilgili kullanıcılara anket yaparak ürüne yönelik bağlılığı ölçmek 1.
- Kohort tutma oranı 1. Bir ürüne belli bir süre sonra ödeme yapmaya devam eden müşterileri ölçmek 1.
- NPS (Net Promoter Score) 13. Ürünü kullananların, ürünü çevreye önerme motivasyonunu ölçmek 13.
- LTV/CAC (Müşteri Ömür Boyu Değeri/Müşteri Edinim Maliyeti) 1. Bir müşteri kazanma için harcanan para ile kazanılan parayı karşılaştırmak 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: