Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
- Product (Ürün) 134. İşletmenin hedef kitlesine sunduğu ürün ya da hizmetleri ifade eder 34.
- Price (Fiyat) 134. Ürünün satışında belirlenmesi gereken en önemli ölçütlerden biridir 34.
- Place (Yer) 134. Ürünün doğru yer ve zamanda müşteriye ulaşmasını ifade eder 34.
- Promotion (Tutundurma) 134. Ürün veya hizmetin hedef pazara tanıtılması için yapılan faaliyetleri içerir 34.
Pazarlama karması olarak da bilinen 4P, 1960’lı yıllarda pazarlama gurusu olarak bilinen Philip Kotler tarafından popülerleştirilmiştir 4.
Zaman içinde bazı eklemelerle genişletilen 4P kavramı, kimi yerlerde 5P ya da 7P gibi isimlerle anılmaktadır 4.
- 5P 4. İnsan, fiziksel olanaklar ve süreç elemanlarını içerir 12.
- 7P 12. Hizmet pazarlamasında etkin olan pazarlama karmasıdır 12.
Pazarlama karması, bir işletmenin kâr marjını yükseltmek ve müşterilerle buluşmak için kullandığı kısa ve uzun vadeli stratejileri kapsar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: