Buradasın
Ürün pazarı uyumu nasıl ölçülür?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ürün pazarı uyumunu ölçmek için kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
- Sean Ellis Testi: Müşterilere, ürünü kullanmayı bırakmaları durumunda ne hissedeceklerini sorar 3. Eğer müşterilerin %40'ından fazlası "çok hayal kırıklığına uğramış" veya "biraz hayal kırıklığına uğramış" yanıtını veriyorsa, bu uyumun yakalandığına işaret eder 3.
- Kohort Tutma Oranı: Bir ürüne belirli bir süre sonra ödeme yapmaya devam eden müşterilerin oranını ölçer 1.
- NPS (Net Promosyoncu Skoru): Ürünü kullananların, çevrelerine ürünü önerme motivasyonunu ölçer 14.
- LTV/CAC (Müşteri Kazanma Maliyeti ile Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oranı): Bir müşteri kazanma için harcanan para ile, kazanılan parayı karşılaştırır 1.
- Müşteri Geri Bildirimleri: Anketler, bire bir görüşmeler ve odak grupları aracılığıyla müşterilerin ürün hakkındaki görüşleri ve ihtiyaçları analiz edilir 25.
Ürün pazarı uyumunun ölçülmesi kesin bir yönteme dayanmaz ve hem nitel hem de nicel ölçümlerin bir karışımını gerektirir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: